یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته‌ پنجم دیدارهای لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندسلیگا)، روز جمعه (29شهریور) با یک دیدار شروع و روز بعد با با پنج مصاف دیگر دنبال شد.

در نخستین دیدار هفته‌ پنجم که شامگاه جمعه برگزارشد، تیم لورکوزن حریف خود هانوفر را با نتیجه‌ چهار بر صفر درهم کوبید و با این پیروزی دست‌کم به صورت موقت به رده‌ دوم جدول صعود کرد. در این دیدار «پاتریک هلمس» مهاجم ملی‌پوش تیم لورکوزن، ستاره‌ میدان بود و سه گل از چهار گل تیم خود را به ثمر رسانید. لورکوزن در این دیدار از همان آغاز چهره‌ای تهاجمی و پرخروش داشت و در همه‌ زمینه‌ها از حریف خود برتر بود. هانوفر با این شکست در جدول رده‌بندی سقوط بیشتری کرد و بر سکوی چهاردهم ایستاد.
 
بایرن‌مونیخ ـ برمن
 
حساس‌ترین دیدار شنبه، میان بایرن‌مونیخ، قهرمان فصل پیش و رکوردار قهرمانی بوندسلیگا و حریف پرآوازه‌اش وردر برمن برگزار شد. دیدارهای این دو تیم در فصل پیش، هر دو با نتیجه‌ یک بر یک پایان یافته بود. ولی مونیخی‌ها قصد داشتند که این دیدار را به سود خود رقم بزنند. بازیکنان مونیخ پیش از بازی گفته بودند که این دیدار برای آنان اهمیت بازی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را دارد. البته برمن هنوز در تلاش برای دستیابی به فرم مطلوب است و تا این بازی در اندازه‌های واقعی خود ظاهر نشده بود. نتیجه‌گیری ضعیف این هفته‌ این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان موید همین مسئله است. ولی این تیم  در میان شگفتی همگان، با نتیجه‌ باور نکردنی پنج بر دو بایرن مونیخ را درهم‌کوبید.
 
شالکه ـ فرانکفورت

 
یکی دیگر از دیدارهای حساس شنبه، میان شالکه، تیم چهارم جدول رده‌بندی با فرانکفورت برگزار شد. شالکه در این دیدار، چند بازیکن اصلی خود را به دلیل آسیب‌دیدگی و بیماری در اختیار نداشت. تیم فرانکفورت نیز کماکان ستاره‌ یونانی خود «آماناتیدیس»  را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. شالکه در دیدارهای سال‌های گذشته در برابر فرانکفورت همواره چهره‌ موفقی داشته است. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به سود شالکه به پایان رسید. مهدوی‌کیا در این دیدار هم غایب بود.
 
کوتبوس ـ بوخوم
 
در یکی دیگر از دیدارهای شنبه، تیم قعر جدولی کوتبوس، میزبان بوخوم بود. کوتبوس در این فصل تا کنون نه امتیازی کسب کرده و نه گلی به ثمر رسانده است. بوخوم نیز که وحید‌هاشمیان ملی‌پوش ایرانی در آن توپ می‌زند، این فصل را چندان موفق آغاز نکرده و تا این بازی، در رده‌ یازدهم جدول جای داشت. مربی کوتبوس پیش از بازی گفته بود که تیمش برای فرار از قعر جدول، به سه امتیاز یک پیروزی نیازمند است. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ یک بر یک مساوی به پایان رسید. وحید هاشمیان از دقیقه‌ی ۶۵ وارد میدان شد.
 
بیله‌فلد ـ کلن
 
بیله‌فلد تیم ماقبل آخر جدول رده‌بندی و کلن، تیم دوازدهم جدول نیز با هم رو به رو شدند. آخرین مصاف این دو تیم در لیگ برتر فوتبال آلمان، به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گشت. در آن بازی کلن توانسته بود بیله‌فلد را در خانه‌اش سه بر دو شکست دهد. ولی کلن در این فصل نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند و به همراه مربی نامدار خود «کریستف دام» زیر انتقاد قرار گرفته است. دیدار دیروز با نتیجه‌ دو بر صفر به سود بیله‌فلد به پایان رسید.
 
مونشن‌گلادباخ ـ هرتا برلین
 
آخرین دیدار روز شنبه میان مونشن‌گلادباخ، تیم پانزدهم جدول رده‌بندی و هرتا برلین تیم دهم جدول برگزار گردید. مونشن‌گلادباخ در این بازی، به جز یک مورد همه‌ بازیکنان ثابت خود را در اختیار داشت. مربی این تیم پیش از بازی و در پی شکست سنگین هفته‌ گذشته در هانوفر گفته بود: «اکنون زمان آن فرارسیده که ما نشان دهیم یک تیم واقعی هستیم». در برابر، تیم هرتا برلین هنوز از غیبت چند بازیکن اصلی خود رنج می‌برد. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به سود برلینی‌ها به پایان رسید.
 
دیدارهای روز یکشنبه
 
این بار به دلیل برگزاری بازی‌های جام یوفا در هفته‌ جاری، روز یکشنبه سه دیدار برگزار خواهد گردید که همه‌ آن‌ها از حساسیت برخوردارند. در نخستین دیدار، وولفسبورگ، تیمی که اشکان دژآگه، بازیکن ایرانی ـ آلمانی در آن جایگاه ثابتی دارد، در خانه‌ خود میزبان هامبورگ، تیم صدرنشین جدول خواهد بود. هر دو تیم تا کنون در این فصل بی‌شکست بوده‌اند. در دیدار دوم، هوفن‌هایم، تیم شگفتی‌آفرین این فصل، میزبان بوروسیا دورتموند خواهد بود. باید دید که آیا هوفن‌هایم می‌تواند موفقیت‌ هفته‌های گذشته را تکرار کند یا نه. در سومین دیدار روز یکشنبه، اشتوتگارت به مصاف کارلسروهه می‌رود. آخرین پیروزی کارلسروهه در برابر اشتوتگارت، به ۴۳ سال پیش بازمی‌گردد. حال باید منتظر شد و دید که آیا این طلسم درازمدت می‌شکند یا نه.

رادیو دویچه وله

کد خبر 63928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز