دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندسلیگا) روز جمعه (25مرداد)، با مصاف میان بایرن مونیخ، قهرمان فصل پیش و هامبورگ گشایش یافت و روز شنبه با شش دیدار دیگر پی‌گرفته شد.

بایرن مونیخ و هامبورگ گشایشگر بازی‌ها

در دیدار روز جمعه، بایرن مونیخ با مربی تازه‌ خود، یورگن کلینزمان میزبان هامبورگ بود. نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگر شاهد این دیدار هیجان‌انگیز بودند. بایرن مونیخ در نیمه‌ نخست چهره‌ای تهاجمی داشت و با دو گل ملی‌پوشان خود، «شواین‌اشتایگر» و «پودولسکی» پیش افتاد. ولی «گررو» بازیکن پیشین مونیخ در همین نیمه توانست با به ثمر رساندن یک گل، فاصله‌ دو تیم را کم کند.

در نیمه‌ دوم هامبورگ توانست با ارائه‌ چهره‌ای بهتر، گل مساوی را به ثمر برساند و به این ترتیب این بازی پس از ۹۰ دقیقه تلاش با نتیجه‌ مساوی دو بر دو به پایان رسید. کلینزمان پس از این بازی گفت: «آرزوی هر مربی است که فصل تازه را با پیروزی آغاز کند، ولی ما علیرغم پیش افتادن با دو گل، نتوانستیم نتیجه را به سود خود به پایان بریم». هامبورگ در این دیدار چهره‌ شاداب و آماده‌ای داشت و نشان داد که در فصل تازه باید روی این تیم حساب کرد.

لورکوزن ـ دورتموند

در نخستین دیدار روز شنبه، دو رقیب دیرینه یعنی لورکوزن و دورتموند در برابر هم قرار گرفتند. هر دو تیم در این فصل مربیان تازه‌ای را به خدمت گرفته‌اند. ولی «لابادیا» و «کلوپ» مربیان تازه، برای این نخستین دیدار فصل، همه‌ بازیکنان اصلی خود را در خدمت نداشتند. چند تن از بازیکنان مهم دو تیم به دلیل آسیب‌دیدگی در میدان حضور نداشتند. کارنامه‌ دورتموند در شش دیدار پیشین در برابر لورکوزن درخشان نبوده و تنها یک بار موفق به شکست این تیم شده بود. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ دو بر سه به سود دورتموند به پایان رسید.

بیله‌فلد ـ برمن

در دومین دیدار روز شنبه، بیله‌فلد میزبان وردر برمن بود. بیله‌فلد در فصل پیش در خانه‌ برمن شکست سنگین ۸ بر ۱ را پذیرا شد و می‌خواست آن شکست را جبران کند. ولی چهار بازیکن اصلی این تیم غایب بودند. در سی دیدار گذشته‌ دو تیم، برمن ۱۹ بار موفق شده بود حریف خود را شکست دهد. این تیم ستاره‌ برزیلی خود دیه‌گو را که با تیم المپیک برزیل در پکن به سر می‌برد، در اختیار نداشت. این دیدار با نتیجه‌ مساوی دو بر دو پایان یافت.

شالکه ـ هانوفر

در سومین دیدار روز شنبه، شالکه میزبان هانوفر بود. شالکه در این دیدار پنج بازیکن اصلی خود را در خدمت نداشت و مربی این تیم ناچار بود تغییرات گسترده‌ای در ترکیب تیم ایجاد کند. وضع هانوفر هم چندان بهتر از شالکه نبود و چهار بازیکن ثابت خود را در خدمت نداشت. شالکه باید تلاش می‌کرد پس از ناکامی روز گذشته‌ بایرن مونیخ، در این دیدار سه‌امتیاز به دست آورد تا گام نخست در فصل تازه را محکم بر زمین بگذارد. شالکه در این دیدار هانوفر را سه بر صفر درهم کوبید.

کارلسروهه ـ بوخوم

در یکی دیگر از دیدارهای شنبه، کارلسروهه در خانه پذیرای بوخوم بود. کارلسروهه در هفت دیدار پیشین خود نتوانسته بود بر بوخوم غلبه کند و آخرین پیروزی این تیم در خانه مقابل بوخوم به ۱۶ سال پیش بازمی‌گشت. وحید هاشمیان بازیکن ایرانی که در این فصل به تیم اسبق خود، بوخوم پیوسته، باید نشان دهد که شایسته مکانی ثابت در این تیم است. کارلسروهه در این دیدار یک بر صفر پیروز شد.

وولفسبورگ ـ کلن

در یکی دیگر از دیدارهای روز شنبه، وولفسبورگ میزبان کلن، تازه وارد لیگ ‌برتر بود. کلن تا کنون موفق نشده بود در خانه‌ وولفسبورگ بدرخشد و در پنج دیدار پیشین هرگز پیروز نشده بود. با رفتن مارسلینیو، بازیکن برزیلی وولفسبورگ، اشکان دژآگه بازیکن ایرانی این تیم در فصل تازه امکان بیشتری دارد تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود وولفسبورگ به پایان رسید.

کوتبوس ـ هوفن‌هایم

آخرین دیدار روز شنبه میان کوتبوس و دیگر تازه‌وارد این فصل به لیگ برتر، هوفن‌هایم برگزار شد. هوفن‌هایم علیرغم غیبت دو بازیکن اصلی خود، با غرور بسیار وارد میدان نخستین مصاف در لیگ برتر فوتبال آلمان شد. از سوی دیگر، کوتبوس نیز در پنج دیدار آخر فصل پیش در خانه‌ خود شکست نداشت و باز هم در پی پیروزی بود. هوفن‌هایم در میان شگفتی همگان در این دیدار سه بر صفر کوتبوس را درهم کوبید.

دو دیدار در روز یکشنبه

روز یکشنبه نیز با برگزاری دو دیدار دیگر، هفته‌ نخست رقابت‌های بوندسلیگا به پایان ‌رسید. در نخستین دیدار،  فرانکفورت میزبان هرتا برلین بود که با دو گل مغلوب این تیم شد و در دیدار دوم، مونشن‌گلادباخ در خانه‌ خود سه بر یک از اشتوتگارت شکست خورد.

دویچه وله

کد خبر 60827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز