جمعه ۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

با توجه به اینکه یک سوم عمر انسان در خواب می‌گذرد، اهمیت ملزوماتی که برای خوابیدن لازم است از جمله پتو را خاطرنشان می‌کند.

با این حساب، داشتن یک سرویس خواب مناسب بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

شاید این روزها در گرمای تابستان پتو چندان کارایی نداشته باشد اما از یک ماه دیگر پتو جزو ملزومات یک خواب راحت خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی پتو حفظ دمای بدن در زمان بی‌تحرکی درخواب است. در هنگام خواب دمای بدن پایین می‌آید و در صورتی که این افت دما با یک رو‌انداز جبران نشود، خیلی‌ها خواب راحتی را تجربه نمی‌کنند.

البته امروزه دیگر زمان آن لحاف‌های قدیمی که بسیار سنگین و بزرگ بودند سپری شده و اغلب مردم از پتو‌های جدید که در عین سبکی و نازکی بسیار گرم هستند، استفاده می‌کنند.

حالا دیگر لازم نیست تا برای تهیه جهیزیه، لحاف‌دوز چند روزی میهمان حیاط خانه‌ها باشد، چرا که با یک خرید ساده از فروشگاه‌ها می‌توان پتو‌های مناسب برای جهیزیه را تهیه کرد.

این پتو‌ها که در مقایسه با لحاف‌های قدیمی جای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند، مناسب زندگی مدرن در آپارتمان های قوطی‌ کبریتی هستند.

جنس اکثر پتوها، اکریلیک و مینک است و کم و بیش، درصدی پنبه، پشم و پلی‌استر هم دارند. مجموعه  این الیاف و پرزهای پتو، کار نگهداری گرما در پتو را انجام می‌دهند.

اندازه، جنس، وزن مناسب و طرح و رنگ، نکته‌هایی هستند که ضمن خرید باید به آنها دقت کنید. سخت‌ترین کار هم به نظر، تشخیص کیفیت جنس و بافت پتو است.

برای این کار، با انگشت روی پتو فشار دهید و منتظر عکس‌العمل آن باشید؛ اگر سریع به حالت اول برگشت، می‌توانید روی آن حساب کنید و برایش پول بدهید.

هرچند پتو‌های جدید به گونه‌ای تولید شده‌اند که قابل شست‌وشو هستند اما بهتر است تا همانند گذشته روش ملحفه کردن را به کار ببریم تا به جای شست‌وشوی زود به زود پتو‌ها، ملحفه‌ها را چند هفته یکبار بشوییم.

البته در صورتی که تمایلی به استفاده از ملحفه ندارید، بهتر است در صورت نیاز به شست‌وشو، پتو را به خشکشویی‌ها بسپارید.

کد خبر 61897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز