مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

پدیده مونسون یا همان بارش‌های موسمی شبه قاره هند باعث شده تا ملخ‌های منطقه عربستان برای زمستان گذرانی به جنوب شرقی آسیا مهاجرت کنند که بی‌شک در این کوچ از سیستان و بلوچستان می‌گذرند.

ملخ

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان جهانی فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور هشدار داده اند که افزایش جمعیت بی‌سابقه ملخ در عربستان و احتمال ورود این آفت هنگام مهاجرت از (هند و پاکستان) به مرزهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان بسیار محتمل است. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از آماده باش سازمان جهادکشاورزی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان خبر داد.

بر این اساس اکنون ۵۶ تیم دیده‌بانی جهاد کشاورزی با هوشیاری کامل در حال رصد ملخ صحرایی در استان هستند تا در صورت مشاهده آفت مانند سال‌های قبل در اسرع وقت نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند.

با این وجود تاکنون ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است ولی پایش و دیده‌بانی‌ها همچنان در حال انجام است. از اوایل آبان سال ۱۳۹۹ تاکنون دیده‌بانی در سطح ۵ میلیون و  ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع این استان انجام شده است.

سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین هشدار داده است که به دلیل  کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال آبی جاری و به دنبال آن کاهش رویش گیاهان اکنون مراتع، مزارع و باغ‌های استان بشدت در معرض خطر قرار دارند که در صورت ورود ملخ‌ها و عدم اقدامات فوری برای مقابله با آنها، مزارع و باغ‌های استان به شدت آسیب خواهند دید.

سازمان جهاد کشاورزی استان به همین دلیل از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواسته است تا به محض مشاهده دسته‌های ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

کد خبر 618904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha