پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد خودکنترلی با کندتر شدن سن مرتبط است.

موفقیت

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سایکولوژی نوشت: افرادی که بهتر می‌توانند افکار، احساسات و رفتارهای خود را کنترل کنند در ۴۵ سالگی مغز و بدن بیولوژیکی جوان‌تری دارند. در واقع افرادی که خودکنترلی بالاتری دارند جوان‌تر به نظر می‌رسند حتی می‌توانند سریع‌تر راه بروند.

البته افرادی که تا حدودی خود را فاقد کنترل می‌دانند نباید ناامید شوند و بدانند خودکنترلی دشوار نیست و می‌توان آن را آموخت. علاوه بر این، میانسالی برای ایجاد تغییراتی مانند آغاز ورزش کردن و ترک کردن سیگار دیر نیست.

این نتیجه‌گیری از مطالعه ۱۰۰۰ نفر در نیوزیلند حاصل شده است که از بدو تولد مورد ردیابی قرار گرفته‌اند. هدف از این مطالعه این بود که دریابند آیا خودکنترلی به افراد کمک می‌کند تا برای سالمندی آماده شوند.

دکتر ریچموند-راکرد، محقق این تحقیق توضیح داد: جمعیت ما در حال پیرشدن است و عمر طولانی‌تر با بیماری‌های مرتبط با سن ارتباط دارد.

شناسایی راه‌هایی که به افراد کمک کند با موفقیت برای چالش‌های بعدی زندگی آماده شوند و سال‌های بیشتری را بدون ناتوانی زندگی کنند، مهم است.

ما دریافتیم که کنترل خود در مراحل اولیه زندگی می‌تواند به افراد برای پیری سالم کمک کند.

افراد مورد مطالعه از حدود سه تا ۴۵ سالگی ردیابی شدند. در کودکی خودکنترلی اندازه‌گیری شد و در بزرگسالی مغز و بدن از نظر علائم فیزیولوژیکی پیری مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج نشان داد، افرادی که در دوران کودکی خود را کنترل می‌کردند سریع‌تر قدم می‌زدند و در بزرگسالی چهره‌ای جوان‌تر و بدنی سالم‌تر داشتند.

محقق دیگر این تحقیق، پروفسور تری موفیت گفت: همه از پیری بیمار، فقیر و تنها می‌ترسند بنابراین پیری خوب مستلزم آمادگی جسمانی، مالی و اجتماعی است. ما دریافتیم افرادی که از دوران کودکی خودکنترلی دارند نسبت به هم سن‌وسالان خود آمادگی بیشتری برای عمر طولانی‌تر دارند.

روش‌های علمی مختلفی برای بهبود خودکنترلی وجود دارد که شامل تایید خود، مشغول بودن، احساس سپاسگزاری، تفکر انتزاعی، اجتناب از گناه و تلاش است.

کد خبر 618838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    38 6
    همه چی به تغذیه است. کسانی که مشکلات معیشتی دارند چهره و بدن شکسته ای دارن. نیاز به آزمایش چندین ساله هم نیست. عامل بعدی هم وراثت هست