جمعه ۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از ماه‌ها سقوط مداوم، محبوبیت رییس جمهور فرانسه از حزب «او ام پ» بار دیگر اندکی افزایش یافته است.

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی IPSOS برای مجله سیاسی «لو پوئن» 44 درصد فرانسوی‌ها از رییس کشورشان رضایت دارند که این پنج درصد بیش از میزان ماه گذشته است.

فرانکو فیون، نخست‌وزیر از حزب «او ام پ» هم توانسته در مقایسه با ماه ژوئیه با چهار درصد ترقی به کسب 52 درصد نظر مثبت مردم نایل شود.

محبوب‌ترین سیاستمداران فرانسوی هم برنار دلانو (Bertrand Delanoe) شهردار سوسیالیست پاریس است. پس از وی، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه و ژان لویی بورلو، وزیر محیط زیست فرانسه قرار دارند.

دولتمرد 2008

رییس جمهور فرانسه قرار است در ماه سپتامبر در نیویورک به عنوان سیاستمدار سال 2008 انتخاب شود. موسسه بین‌المللی «بنیاد ندای واجدان» که این جایزه بین‌المللی را برای سارکوزی در نظر گرفته است، دلیل انتخاب خود را این می‌داند که وی پس از ظهور در صحنه‌های بین‌المللی، «عزم و مصر بودن» خود را ثابت کرده و با مزاحمت‌های سیاسی، اجتماعی و انسانی مقابله کرده است. به گفته رابی آرتور شنایر، رییس این بنیاد، سارکوزی از جنس دولتمردانی در «قامت جهانی» است.

سال گذشته «جایزه دولتمرد سال» به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان رسید. رییس جمهور فرانسه این جایزه را 23 سپتامبر در مجلس سالانه این بنیاد دریافت خواهد کرد.

کد خبر 61863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز