دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

با وجود افزایش قیمت میوه و سبزی و صیفی در سطح شهر، قیمت انواع محصولات پرمصرف مثل پیاز، سیب‌زمینی، بادمجان و کدو در میادین میوه و تره‌بار تهران، کمتر از ۵هزار تومان حفظ شده و قیمت بسیاری از میوه‌های پرتقاضای فصل هم زیر ۲۰ هزار تومان است که با میانگین قیمت‌مغازه‌های سطح شهر بسیار متفاوت است.

میوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون قیمت سبزیجات و صیفی‌جات در میادین میوه و تره‌بار نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر ۳۲ و نیم درصد ارزان‌تر است که در این میان، تفاوت قیمت محصولاتی همچون بادمجان به ۵۳ درصد و کدو به ۴۲ درصد می‌رسد.

نگاهی به این نرخنامه نشان می‌دهد، قیمت ۹ قلم محصول فرنگی در میادین تهران زیر ۵ هزار تومان است و در میان میوه‌ها نیز قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین ۳۹۰۰ تومان تعیین شده است.

۲۵ محصول سبزی و صیفی نیز در میادین با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که در میان آنها گوجه، هویج، انواع فلفل و انواع کاهو و کلم به چشم می‌خورد.

اقلامی که قیمت زیر ۵ هزار تومان دارند در جدول پیوست این مطلب آمده است. در ستون اول جدول نیز فهرست میوه‌هایی آمده که در محدوده قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان قرار دارند و با پرداخت مبلغ حداکثر ۲۰ هزار تومان، خریداری حداقل یک کیلوگرم از آنها در میادین میوه و تره‌بار تهران امکانپذیر است.

براساس نرخنامه ۱۰ قلم میوه را می‌توان با قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار خریداری کرد. گردوی تازه با پوست هم جزو محصولات زیر ۲۰ هزار تومان است که با قیمت ۱۹ هزار تومان برای هر کیلوگرم در میادین عرضه می‌شود. علاوه بر این ۱۰ قلم میوه هم در فاصله قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان قرار دارند که در میان آنها برخی میوه‌های پرتقاضای فصل ازجمله شلیل و شبرنگ، آلو، آلبالو، بعضی از انواع زردآلو و توت‌فرنگی قرار دارد. قیمت موز نیز در میادین میوه‌و تره‌بار ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان است و این میوه وارداتی نیز جزو محصولات زیر ۳۰ هزار تومانی است. در مغازه‌های میوه‌فروشی قیمت موز ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان و قیمت بعضی از میوه‌های تابستانی بیش از ۴۰ هزارتومان تعیین شده است. 

با کمتر از ۵ هزار تومان چی بخریم؟

کد خبر 618211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    16 2
    یک عدد ماسک بخریم بزنیم بریم دزدی
  • احمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    15 1
    با 5 تومن هیچی کف دستت نمیندازن