چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

قیمت بیشتر میوه‌ها و سبزیجات میادین در نخستین هفته مرداد نسبت به‌ماه قبل بدون تغییر ماند.

میدان میوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، نگاهی به نرخنامه جدید میادین میوه ‌و تره‌بار نشان می‌دهد، قیمت میوه، سبزی و صیفی جات در دومین‌ماه تابستان، تغییر چندانی نکرده و همچنان ۵ قلم از میوه‌های تابستانه بالای ۳۰ هزار تومان قیمت دارند.

براین اساس در هفته‌ اول مرداد، تمشک و شاه‌توت با ۳۹ هزارتومان قیمت گران‌ترین میوه‌های میادین و هندوانه با کیلویی ۴.۶۰۰ تومان ارزان‌ترین میوه در این مراکز خرید هستند. غیر از شاه‌توت و تمشک، ۳ قلم میوه دیگر شامل زردآلو، گیلاس و توت فرنگی بین ۳۱ تا ۳۸.۵۰۰ تومان قیمت دارند و در پایین جدول قیمت نیز می‌توان خربزه، ملون و گرمک را دید که بین ۷ تا ۸.۵۰۰ تومان قیمت دارند. دیگر میوه‌های پرطرفدار تابستانه از انگور تا سیب گلاب و آلبالو  و گلابی، رِنج قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان دارند که البته این قیمت‌ها درسطح شهر همچنان بالای ۳۰ هزارتومان است.

نرخنامه جدید همچنین نشان می‌دهد؛ گیلاس ۱.۵۰۰ تومان و گرمک ۴۰۰ تومان گران‌تر شده اند، اما سایر میوه‌ها کاهش داشتند یا قیمت شان نسبت به ۲ هفته گذشته تغییری نداشته است. در بخش سبزی و صیفی نیز غوره ۱.۰۰۰، هویج ۴۰۰، گوجه بوته‌ای ۳۰۰، خیار گلخانه‌ای ۶۰۰ و کاهوی رسمی ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند و درمقابل بادمجان دلمه، انواع لیموترش، فلفل دلمه، کرفس، لوبیا سبز و بامیه، بین ۵۰۰ تا ۱.۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

سایر اقلام سبزی و صیفی جات تغییر قیمتی نداشتند. سازمان میادین میوه و تره بار چندی پیش هندوانه و سیب درختی را پرتقاضاترین میوه‌های میادین در فصل بهار اعلام کرد. بالا ماندن قیمت میوه‌های تابستانه ممکن است باعث شود هندوانه و خربزه به‌عنوان به‌صرفه‌ترین میوه‌ها برای خانواده‌ها در تابستان نیز، همچنان پرطرفدارتر از سایر اقلام باقی بمانند. 

گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های میادین

کد خبر 617267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha