رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ظرف یک ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دوز واکسن تولید کرده‌ایم که تقریبا به اندازه ۳۵ درصد واکسن‌های وارداتی است.

فاز نهایی تست واکسن برکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم افتتاح ۳۰۰ پروژه عمرانی توسط بنیاد برکت شامل ۱۵۰ باب مدرسه و ۱۵۰ پروژه فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، از دو مدرسه در پاکدشت ورامین رونمایی شد.

در این مراسم مخبر توضیح داد: یکی از کارهایی که در بنیاد برکت از همان اوایل شکل گرفت، بحث مدرسه‌سازی بود که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند.

وی ادامه داد: قرار بود هزار مدرسه بسازیم که تاکنون برای ساخت حدود ۲ هزار مورد قرارداد داریم و ۸۰ درصد موارد ساخته شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: اوایل برنامه داشتیم در دو سال، هزار مدرسه کانکسی را تبدیل به مدرسه دائم کنیم. تا مهرما ۳۰۰ مدرسه و تا پایان سال ۲۰۰ مدرسه دیگر را می سازیم. در مجموع تا پایان سال ۵۰۰ مدرسه کانکسی و ۲۰۰ مدرسه دائمی خواهیم داشت.

وی گفت: اعتبار پروژه های مدرسه سازی بین ستاد اجرایی و آموزش و پرورش تقسیم شده است و هر کدام بخشی از اعتبار را تامین می کنند. ستاد درمجموع نزدیک ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده و ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره تولیدات واکسن کووایران برکت گفت: ظرف یک ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و تقریبا به اندازه ۳۵ درصد واکسن های وارداتی تولید داشتیم.

مخبر بیان کرد: تاکنون ۱.۵ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت دادیم و تا آخر هفته یک میلیون دیگر نیز تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: این تولیدات فقط برای خط یک است و خط دو و سه هم وارد چرخه تولید می شوند. خط دو تمام زیرساخت‌هایش انجام شده و در مرحله تولید آزمایشی است و خط سه هم اوایل شهریور راه‌اندازی می‌شود.

مخبر تاکید کرد که به صورت هفتگی بیش از یک میلیون دوز واکسن برکت تولید می‌شود.

کد خبر 618091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha