معاون وزیر بهداشت گفت: تصمیم فعلی ستاد کرونا و عقلا این است که مدارس باز شود.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: ما معلمان و اساتید را واکسینه می‌کنیم. واکسن‌های مناسبی هم برای آنها ذخیره کردیم، اما نکته کلیدی این است که نظر سازمان بهداشت جهانی و خیلی از مجامع بین‌المللی و افرادی که در داخل کشور موثر هستند، این است که در شرایط فعلی تعطیلی مدارس اثرات مضری برای کل سلامت جامعه دارد که خیلی بیشتر از اثرات مضر کرونا است.

او ادامه داد: ما رکورد بالای ۴۰۰ هزار دوز تزریق واکسن را داریم و برای ۵۰۰ هزار دوز زیرساخت کاملاً آماده‌ای داریم و هدف‌گیری‌مان این است که روزانه یک درصد مردم را یک دوز واکسن بزنیم.

حریرچی افزود: در یک بررسی که انجام شده، بار ویروسی و لود آن در افراد مبتلا به دلتا هزار برابر افراد معمولی است و این احتمال انتقال را برای همین بالا می‌برد و الان هر خانواده‌ای که به ویروس مبتلا می‌شود، همه اعضای آن خانه درگیر می‌شوند و سن ابتلا به جوان‌ها رسیده است.

او در مورد بازگشایی مدارس گفت: تصمیم فعلی ستاد کرونا و عقلا این است که مدارس باز شود.

معاون وزیر بهداشت درباره مراسم محرم بیان کرد: هر نوع تجمع می‌خواهد خانوادگی باشد، اداری باشد، ملی باشد، مذهبی باشد و... باعث افزایش انتقال و مرگ‌ومیر در کشور می‌شود. آن هم در کشوری که ویروس در حال اوج‌گیری است.

حریرچی افزود: افرادی که مراسم مسلمیه برگزار کردند و آن افرادی که گفتند ما در محرم امسال تحمل نداریم و می‌خواهیم مراسم برگزار کنیم و مراسم را توسعه می‌دهیم، همه افراد خیلی خوبی هستند، اما شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.
 

کد خبر 618090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha