شهر توکیو، میزبان بازی‌های المپیک و نیز تایلند و مالزی روز شنبه شمار بی‌سابقه عفونت‌های روزانه کووید-۱۹ را گزارش کردند که عمدتا ناشی از سویه‌ بسیار واگیر دلتای کرونا است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اوج‌گیری موارد عفونت با سویه‌ دلتای کرونا بخش‌های از آسیا مانند ویتنام را که در مهار کووید-۱۹ نسبتا موفق عمل کرده بودند، درگیر کرده است. ویتنام از روز دوشنبه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای بر رفت‌وآمد در چند شهر و ایالت این کشور اعمال خواهد کرد.

موارد کرونا همچنین در شهر سیدنی در استرالیا هم اوج گرفته است و پلیس در منطقه مرکزی تجاری شهر مستقر شده است تا مانع از اجتماع معترضان به تعطیلی کامل آن شود که تا انتهای ماه اوت (اوایل شهریور) ادامه خواهد یافت.

دولت ایالت نیوساوث‌ویلز ۲۱۰ مورد عفونت جدید در سیدنی و مناطق مجاور مربوط به شیوع سویه‌ی‌ دلتا گزارش کرده است.

دولت کلانشهر توکیو شمار بی‌سابقه ۴۰۵۸ مورد عفونت را در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرده است. سازمان‌دهندگان المپیک ۲۰۲۰ نیز ۲۱ مورد جدید کووید-۱۹ مربوط به بازی‌ها را گزارش کردند و شمار کل این موارد اکنون به ۲۴۱ مورد می‌رسد.

ژاپن روز قبل وضعیت اضطراری در توکیو را تا پایان ماه اوت تمدید کرد و آن را به سه استان دیگر نزدیک پایتخت از جمله استان غربی اوساکا گسترش داد.

مالزی یکی از کانون‌های شیوع کرونا در آسیا روز شنبه شمار بی‌سابقه ۱۷۷۸۶ مورد جدید عفونت را گزارش کرد.

بیش از صد نفر در مرکز کوالالامپور گردآمدند تا نارضایی خود را از مدیریت پاندمی بوسیله دولت اعلام کنند و خواستار استعفای محی‌الدین یاسین، نخست‌وزیر شدند.

تایلند نیز شمار روزانه بی‌سابقه ۱۸۹۱۲ مورد عفونت جدید کرونا را گزارش کرد و شمار کل موارد عفونت در این کشور به ۵۹۷۲۸۷ مورد رسید. این شکرو همچنین ۱۷۸ مورد مرگ جدید ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرد.

دولت تایلند می‌گوید سویه‌ی دلتا مسئول بیش از ۶۰ درصد موارد عفونت در این کشور و ۸۰ درصد موارد در بانکوک است. مقامات بهداشتی تایلند می‌گویند این سویه لزوما مرگبارتر از سایر سویه‌های ویروس نیست، اما بسیار واگیرتر است.

چین نیز در حال مقابله با شیوع سویه‌ی دلتا در شهر شرقی نانجینگ است که شیوع در آن از کارکنان فرودگاه که یک هواپیمای وارد شده از روسیه را تمیز کرده بودند، منشا گرفته است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز روز جمعه گفت عفونت‌های کووید-۱۹ در اغلب مناطق جهان تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «پیروزی‌های سخت به دست آمده در معرض خطر هستند یا از دست می‌روند و نظام‌های بهداشتی در بسیاری از کشورها زیر فشار شدید قرار گرفته‌اند.»

یک سند داخلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا که این هفته انتشار یافت می‌گوید سویه‌ی دلتای کروناویروس که در ابتدا در هند شناسایی شد به اندازه آبله مرغان واگیر و بسیار واگیرتر از ویروس‌های عامل آنفلوانزا و سرماخوردگی است.

کد خبر 617958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha