رئیس انجمن واردکنندگان داروی ایران با اشاره به ورود ٣١٥ هزار دوز  واکسن کرونا توسط بخش خصوصی به کشور در شب گذشته، گفت: قرار است ٣ میلیون دوز دیگر واکسن از شرکت آسترازنکا توسط بخش خصوصی وارد کشور شود.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر ریاحی رئیس انجمن واردکنندگان دارو گفت: شب گذشته ٣١٥ هزار دوز  واکسن کرونا توسط بخش خصوصی وارد کشور شد و قرار است ٣ میلیون دوز واکسن دیگر از شرکت آسترازنکا به دست واردکنندگان خصوصی وارد کشور شود.

وی افزود: این واکسن‌ها با ارز رسمی وارد می‌شوند و برای تزریق به گروه های هدف، طبق دستورالعمل ملی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن واردکنندگان دارو ایران بیان کرد: نماینده رسمی آسترازنکا شب گذشته ٣١٥ هزار دوز واکسن در ایران تحویل داد و طی هفته های بعدی نیز ٣٨٠ هزار دوز، ٧٠٠ هزار دوز و سپس بیش از یک میلیون دوز واکسن را تحویل می‌دهد که درمجموع ۳ میلیون دوز خواهد شد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در گفت و گو با ایسنا نیز توضیح داد: خوشبختانه سرانجام نخستین واکسن‌های خریداری‌شده از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شد. این محموله شامل ۳۱۵ هزار دوز واکسن آسترازنکا است و نخستین محموله از یک خرید گسترده‌تر به شمار می‌رود.

ریاحی درباره نحوه استفاده از این واکسن‌ها توضیح داد: این محموله و دوزهای باقیمانده از آن که در آینده نزدیک به کشور می‌رسد، ارتباطی با طرح اتاق بازرگانی برای واردات واکسن و واکسینه کردن کارگران و فعالان خطوط تولید ندارد. این واکسن‌ها را یک شرکت بخش خصوصی به کشور وارد می‌کند و آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد تا در فرایند واکسیناسیون کشوری از آن بهره بگیرند.

ریاحی درباره پیگیری طرح واردات واکسن بخش خصوصی در چارچوب برنامه اعلامی اتاق بازرگانی نیز بیان کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، یکی از این قراردادها برای نهایی شدن تنها به امضا و تایید مقامات هند احتیاج دارد تا اجازه خروج واکسن از این کشور را صادر کنند. به محض فراهم شدن مقدمات لازم، امکان واردات این واکسن‌ها به کشور فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که این مجوز صادر نشود نیز بخش خصوصی تمام تلاش خود را می‌کند تا واکسن از چین یا سایر تامین‌کنندگان واکسن خریداری  و به کشور وارد شود و این فرایند تا زمانی ادامه خواهد داشت که کشور به آن نیاز داشته باشد و در صورتی که سیاست‌ها در این زمینه تغییر نکند، بخش خصوصی تمام تلاش خود را همچنان به کار خواهد بست.

کد خبر 617527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha