استاندار یکی از استان‌های کشور گفت: با رسیدن به رتبه نخست شیوع در کشور، در حال عبور از سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین پیک کرونا هستیم و پیش‌بینی می‌شود هفته‌ای سیاه را پیش رو داشته باشیم.

کرونا در ایران

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند استاندار کرمان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه بدترین وضعیت کشور را از نظر شیوع کرونا داریم، اظهار کرد: با آرام شدن کرونا در سیستان و بلوچستان، استان کرمان اولین استان در حوزه کرونا ست و در حال حاضر پیک بی‌سابقه‌ای را می‌گذرانیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بیمارستانی را بالا بردیم و محدودیت‌های جدیدی را اعمال کردیم اما متاسفانه محدودیت‌ها کاربرد ندارد و مردم هم تبعیت نمی‌کنند. بیشتر تاکیدمان روی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌هااست.

استاندار کرمان گفت: من به عنوان استاندار رسما اعلام بحران می‌کنم و امیدوارم قبل از اینکه اوضاع به درجه غیرقابل کنترل برسد از سوی کشور کمک شود.

وی تصریح کرد: از مردم هم خواهش می‌کنم به داد ما و به داد خودشان برسند. امروز ۲۹ مورد فوتی داشتیم. کادر درمان هم خسته‌اند و دیگر توان ندارند.

تندترین شیب کرونا در کشور

دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: امروز شهر کرمان هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا داشت که در مجموع کل استان 16۷۹ نفر بستری داریم و تنها ۳۰۰ تخت بیمارستان برای بیماران کرونایی در کل استان ظرفیت باقیمانده است.

رشیدی‌نژاد افزود: اینک تندترین شیب کرونا را در کشور، استان کرمان طی می‌کند. استان ما به لحاظ شرایط جغرافیایی پیک چهارم را می‌گذراند.

وی با اشاره به تعداد تخت‌های مهیا برای بیماران کرونایی یادآور شد: در شهر کرمان حدود 19۰۱ تخت بزرگسال و ۹۸ تخت برای کودکان آماده کردیم و در این میان ۲۶۳ تخت ویژه داریم.

رشیدی نژاد با بیان اینکه تنها ۳۰۰ تخت خالی در کل استان داریم، ادامه داد: ما در بیمارستان‌ها به صورت روزانه تخت اضافه خواهیم کرد و بخش ها را ادغام و بخش جدید برای بیماران کرونایی فراهم می‌شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به روند واکسیناسیون تاکید کرد: اخیرا  ۵۰۰ هزار واکسن به کرمان رسیده و ۳۰۰ هزار واکسن نوبت اول تزریق شده که در مجموع ۱۰ درصد جمعیت استان واکسینه شدند. همچنین بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن زدند. در برخی از شهرستان‌ها بی‌اعتمادی موجب استقبال نکردن برای واکسیناسیون شده است.

کادر درمان ۳برابر توانشان کار می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسائل و مشکلات زیادی در حوزه بیمارستان هست که بیشتر آن خستگی پرسنل بیمارستان‌هاست. آنها به اندازه ۳ برابر توانشان کار می‌کنند. تاکنون با تلاش‌ها هیچ بیماری در راهرو نخوابیده و روی ویلچر نبوده و تا جایی که توانستیم با مدیریت امور از ظرفیت استفاده کردیم.

وی افزود: برای تامین اکسیژن از کارخانه‌ها به حمایت استان نیاز داشتیم که همکاری های خوبی صورت گرفته و لازم است همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

کد خبر 617441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha