معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان سرایت ویروس دلتا ۶۰ الی ۱۰۰ درصد بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا و بار ویروسی آن در افراد مبتلا حدود هزار برابر گونه‌های قبلی است.

ايرج حريرچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری‌زایی ویروس جهش‌یافته افزایش داشته است. به طوری که در بعضی استان‌ها مثل تهران، هرمزگان، کرمان و البرز وضعیت بسیار خطرناک شده و پذیرش بیمارستان‌ها بیشتر از ظرفیت آن‌هاست.

وی ادامه داد: در بعضی استان‌ها ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل شده است و در حال حاضر فراتر از ظرفیت خدمات‌رسانی خود ناچار به پذیرش هستند. اما در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان شرایط بهتر است و روند نزولی شده است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان سرایت ویروس دلتا ۶۰ الی ۱۰۰ درصد بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا و بار ویروسی در افراد مبتلا حدود هزار برابر گونه‌های قبلی است.

​ حریرچی افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌هایی نظیر بیمارستان امام خمینی تهران ۵۵۰ بیمار بستری کرونا داریم. این در حالی است که کل بیمارستان هزار تخت دارد و باید همزمان به بیماران سرطانی، تصادفی، قلبی و... نیز خدمات‌رسانی کند. چراکه بیماران عادی هم مراجعات خودشان را دارند.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در رده سنی که واکسیناسیون انجام شده به‌ندرت بیمار بستری داریم و ۹۲ درصد افرادی که بستری می‌شوند جزو کسانی هستند که هنوز واکسن نزده‌اند.

وی گفت:​ در حال حاضر دستورالعمل اصلی ما سرعت‌بخشی به واکسیناسیون است و تلاش می‌کنیم بتوانیم جمعیت زیادی را واکسینه کنیم.

کد خبر 617401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha