تیم ژیمناستیک آمریکا پس از ده سال برتری، مدال طلا را به روسیه واگذار کرد.

سیمونه بلیز

به گزارش همشهری آنلاین، فشار روانی مسابقاتی در سطح جهانی چیزی فراتر از تصور ماست؛ به خصوص وقتی همراه یک تیم همیشه برنده در آستانه بازی فینال قرار بگیری.

همین فشار روانی سیمونه بلیز، ژیمناست آمریکایی را از پا در آورد و او با انصراف از مسابقه فینال به مدال نقره رضایت داد.

تیم ژیمناستیک زنان ایالات متحده پس از آنکه سیمونه بیلز، ستاره آمریکایی، به دلیل تمرکز بر سلامت روانش ناگهان از رقابت خارج شد، در فینال تیم زنان پس از روسیه قرار گرفت.

این اولین بار در یک دهه گذشته است که تیم زنان آمریکا در مسابقات مهم بین‌المللی در رتبه اول قرار نمی‌گیرد و این کشور از سال ۲۰۱۱ در تمام مسابقات المپیکی و مسابقات قهرمانی جهان پیروز شده است.

پس از اولین حرکت سخت خرک، بیلز مربیانش را کنار کشید و گفت می‌خواهد از رقابت کنار برود. او با تاکید بر استقامت همیشگی خود از دکتر تیم خواست به او اجازه انصراف از رقابت را بدهد.

سیمونه با تاکید بر روزهای دشوار و تمرین‌های سختی که داشته گفت روز فینال از صبح مشغول تمرین بوده و حتی در زمان استراحت قبل از مسابقه نیز سعی کرده بوده خود را حفظ کند اما شرایط دشوار روحی و فشار بالایی که احساس می‌کرده فراتر از تحملش بود.

سیمون بیلز به ما یادآوری می کند که حتی قهرمان‌ها هم فشار را احساس می‌کنند و در نهایت او تصمیم می‌گیرد بر سلامت خود تمرکز کند.

خروج بیلز از رقابت ضربه‌ای برای سه هم تیمی او بود که همگی برای اولین بار در المپیک شرکت می‌کردند.

در امتیاز نهایی کمیته المپیک روسیه با کسب ۱۶۹.۵۲۸ امتیاز مدال طلا و آمریکا با ۱۶۹۶.۰۹۶ نقره به دست آورد. 

پس از انصراف، بیلز با پوشیدن گرم کن سفید در کنار زمین باقی ماند و هم تیمی‌های خود را در آغوش گرفت. 

اعضای دیگر تیم پس از این مسابقه همگی با ستایش بلیز از تصمیم او حمایت کردند و یادآور شدند درخشش او بوده که تیم را تا به اینجا رسانه است.

سارا هیرشلند، مدیر کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای با تحسین بلیز در اولویت قرار دادن سلامتی ذهنی خود از پشتیبانی کامل تیم آمریکا خبر داد.

بیلز گفت که هنوز درمورد ادامه حضور او در مسابقات فردی یا فینال انفرادی همه جانبه تصمیمی گرفته نشده. او پنج سال پیش مدال طلای این رشته را در المپیک به دست آورد.

مسابقه دور برای پنجشنبه در نظر گرفته شده است و میله های طاق و ناهموار مسابقات انفرادی را از روز یکشنبه آغاز می کنند.

بیلز برای اجرای خود در توکیو با انتظارات زیادی روبرو بود. «من می‌دونم که (استرس) رو یهو از خودم دور می‌کنم و به نظر میاد فشار روی من تأثیر نمیذاره اما لعنتی یه وقتا سخت میشه هاها! المپیک شوخی نداره!» او این جملات را پیش از فینال تیم در اینستاگرام خود نوشته بود.

در جدول مدال‌های المپیک تا به امروز، آمریکا با ۲۸ مدال (۱۰ طلا ) بعد از ژاپن در رتبه دوم ایستاده است.

کد خبر 617276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha