ماسک تیم ملی آمریکا در بازی‌های المپیک ظاهری خاص و سوال‌برانگیز دارد به همین دلیل سخنگوی کمیته المپیک این کشور راجع به آن توضیح می‌دهد.

تيم آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، وقتی یک ورزشکار آمریکایی در مسابقات المپیک۲۰۲۰ به روی سکو می‌رود، دو چیز نظر افرادی که در خانه تماشاگر بازی‌ها هستند را جلب می‌کند: مدال براق دور گردن و ماسک غیرمعمول روی صورت.

ماسک سفید ورزشکاران، منقوش به کلمه «USA» با حروف قرمز بسیار بزرگ است و تقریباً دو و نیم سانتی‌متر جلوتر از صورت  فرد قرار گرفته، همچنین دارای طرحی پلیسه‌ای و متمایز است.

جنجال ماسک های ورزشکاران آمریکایی در المپیک

جان میسون، سخنگوی کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده گفت: «این ماسک‌ها ببه دلیل راحتی و تناسب با لباس فرم ورزشکاران ما طراحی شده است.»

تولید کننده این ماسک شرکت نایکی است که گفته است طرح پلیسه روی آن به منظور هماهنگی با چین‌های اریگامی ژاپنی است و جریان و حجم هوا داخل ماسک را بهبود می‌دهد.

به نظر می‌رسد هیچ ویژگی محافظت کننده خاصی در این طرح وجود ندارد اما نایکی از فروش عمومی این ماسک، به زودی، خبر داده است.

ماسک المپیکی نایکی ارزش پزشکی ندارد و نباید مانند N۹۵ به عنوان تجهیزات حفاظتی در نظر گرفته شود.

میسون گفت تیم ایالات متحده در ابتدا تردید داشت که آیا خبرنگاران می‌توانند صحبت‌های ورزشکاران را از پس این ماسک‌های بزرگ بشنوند؟! اما نتیجه قابل قبول بود و «ورزشکاران راضی به نظر می‌رسند.»

وی تاکید کرد که این ماسک قطعاً منحصر به فرد است، اما همه آن را دوست دارند و هیچ بازخورد منفی‌ای شنیده نشده، فقط سوالات زیادی در مورد این ماسک وجود دارد.

کد خبر 617593

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha