مسئول تیم دوچرخه سواری آلمان به دلیل اظهارات ن‍ژادپرستانه خود علیه رقبای آفریقایی از حضور در دهکده توکیو محروم شد.

دوچرخه سواری مربی المان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مسئول تیم دوچرخه سواری آلمان در بازی‌های توکیو به دلیل نژادپرستی به خانه فرستاده شد. 

پاتریک ماستر درباره دوچرخه سوراان الجزایر و اریتره گفت: «شترسوارها» را کنار بزن! و دوچرخه سوار این تیم، نیکیاس آرند، «وحشت زده» شد.

این اتفاقی است که در مسابقه دوچرخه سواری رخ داد: رئیس فدراسیون دوچرخه سواری آلمان میکروفون را در دست گرفت و فریادهایی نژادی سر داد.

ماستر به ورزشکار تیمش گفت «شترسوارها را بگیر! شترسوارها را بگیر! یالا دیگه!» و خطاب او به رقبایی از الجزایر و اریتره بود.

اگرچه ماستر بعداً عذرخواهی کرد، تیم آلمان اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه‌ای در مورد نظر او و عواقبی که برای تیم دارد، وی به آلمان فرستاده می‌شود.

آلفونس هرمان، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان و سرپرست هیئت توکیو با تایید صادقانه بودن عذرخواهی مسئول تیم دوچرخه سواری گفت: «به هر حال او ارزش‌های المپیک را نقض کرد. بازی منصفانه، احترام و مدارا برای تیم آلمان قابل مذاکره نیست.»

دوچرخه سوار الجزایری عزالدین لعقاب، یکی از ورزشکارانی که آرندبا او رقابت می‌کرد در توئیتر نوشت: «خب، مسابقه شترسواری در المپیک وجود ندارد و به همین دلیل من در دوچرخه سواری شرکت کردم. حداقل اینست که من در توکیو ۲۰۲۰ حاضر بودم.»

ماستر در عذرخواهی خود گفت: «در گرما و فشاری که ما در حال حاضر در اینجا داریم، انتخاب کلمات من مناسب نبود. من بسیار متأسفم و فقط می‌توانم عذرخواهی صادقانه خود را ابراز کنم.»

هورمان نیز به کوتاهی در نظارت بر فرهنگ سمی کمیته آلمان متهم و با انتقادات متعددی روبرو شده است.

کد خبر 617598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha