پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

از کودکی علاقه‌مند به پژوهش بود و با تلاش‌هایی که خانواده‌اش در رشد استعدادهای او به کار گرفتند در این حوزه مسیر موفقیت را طی کرد.

شعر و نجوم

از کودکی علاقه‌مند به پژوهش بود و با تلاش‌هایی که خانواده‌اش در رشد استعدادهای او به کار گرفتند در این حوزه مسیر موفقیت را طی کرد. «فاطمه کربلایی» دانش‌آموز پایه ششم مدرسه شهید امامی سال‌هاست در جشنواره‌های متعدد دانش‌آموزی و پژوهش‌سراها شرکت می‌کند. این ساکن محله شکوفه که رتبه‌های متعدد منطقه‌ای در حوزه پژوهش دارد، چندی پیش در جشنواره سلول‌های بنیادی جزو برترین‌های استانی انتخاب شد و به مرحله کشوری راه پیدا کرد. او با کسب اطلاعات از این موضوع که‌بند ناف کودک را در بانک سلول‌های بنیادی نگهداری می‌کنند و بسیاری از بیماری‌ها توسط همین سلول‌های بنیادی ترمیم شده و بهبود پیدا می‌کنند به این فکر افتاد که در رابطه با این موضوع تحقیقاتی انجام دهد و داستانی در قالب کتابچه‌ای مصور بنویسد.

این کتابچه بین ۱۰ اثر برتر کشوری انتخاب شده و در پژوهشگاه ناباروری رویان هم برگزیده شده است. فاطمه علاوه بر پژوهش به شعر و نویسندگی هم علاقه زیادی دارد. او ۲ مقام منطقه‌ای در حوزه شعر و نویسندگی دارد. فاطمه به نجوم و ستارگان هم علاقه زیادی دارد و همیشه به دنبال رصد کردن ستارگان و کشف اطلاعات بیشتر درباره آنهاست. شرکت در جشنواره‌های نجوم و کسب مقام‌های منطقه‌ای و استانی از موفقیت‌های او در این حوزه است.

کد خبر 617083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha