همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی از طرح‌های برتر در بخش‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی تقدیر به عمل می‌آید.

جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش ایسنا، در مراسم هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی که صبح امروز با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در هتل المپیک تهران گشایش یافت، تعداد 16 طرح در بخش جشنواره جوان خوارزمی در حوزه‌های پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری معرفی و تجلیل شدند.

طرح‌های برتر در بخش دانش‌پژوهان و فناوران به اين شرح است:

رتبه اول پژوهش‌های بنیادی به طرح ساخت «کاتالیست نانوساختار برای واکنش انتقال آب ـ گاز ـ دمای بالا» ارائه شده از سوی فرشته مشکانی از دانشگاه کاشان اعطا شد.

رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی به آزاده ملک‌نژاد با طرح «میدان‌های پیمانه‌ای و کیهان‌شناسی عالم اولیه» از پژوهش‌های دانش‌های بنیادی اختصاص یافت.

رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی نیز به طرح سجاد کشی‌پور از دانشگاه ارومیه اعطا شد. عنوان طرح وی، «به‌کارگیری سلولز به عنوان بستری سبز برای کاتالیزورها» بوده است.

رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی از آن سعید باقری با طرح «سنتز هوشمند ناتوکاتالیزورهای جدید و کاربرد آنها در سنتز ترکیبات آلی» شده است.

رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی نیز به طرح «معماری نمایی برای سامانه‌های ذخیره‌سازی» از سوی آرش توکل از دانشگاه صنعتی شریف اعطا شد.

در این مراسم همچنین طرح «ترمیم ضایعه شدید استخوانی به صورت درون‌تنی با استفاده از نانو الیاف و سلول‌های بنیادی» به عنوان رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی مورد تجلیل قرار می‌گیرد. این طرح از سوی بهناز بخشنده از دانشگاه تهران بوده است.

رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی نیز به یوسف مظاهری رودبالی برای طرح «ارتقای استحکام فولاد دوفاز با شکل‌پذیری بالا» از دانشگاه بوعلی سینای همدان و دانشگاه صنعتی اصفهان اعطا شد.

رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی به طرح «ساخت و کنترل ربات پوشیدنی» ارائه شده از سوی اسماعیل محمدی فلاورجانی و محمدعلی اسماعیلی اختصاص یافت. این طرح در دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شده است.

رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی این دوره از جشنواره خوارزمی از آن «طرح تقویت کننده ماکروویو 2.5 تا 6 گیگا هرتز 150 وات» شد. این طرح از سوی مهدی خرسندی و علی آقارسولی اجرایی شده است.

رتبه دوم طرح‌های توسعه‌ای از آن طرح «ارتقای سامانه اتو آنالایزر موجود با هدف افزایش امنیت و دقت تجهیز» اختصاص یافت. این طرح از سوی جواد زندی در دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است.

طرح سوم طرح‌های توسعه‌ای از آن طرح «تجمیع‌کننده پهنای باند (شبکه‌های اترنت و 3 جی و 4جی)» اعطا شد. این طرح از سوی اسد وقار فرحناک اجرایی شده است.

رتبه اول نوآوری این دوره از جشنواره از آن مسلم اعظم‌فر برای طرح «نمایشگر لمسی متون بریل» اعطا شد. این طرح در پارک علم و فناوری اقبال یزد پیاده‌سازی شده است.

طرح «تلفیق نگاره‌های شرقی با هنر تصویرگری نو» موفق به کسب رتبه دوم نوآوری هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی شد. این طرح از سوی عطیه ضیغمی ارائه شده است.

رتبه دوم نوآوری نیز به طرح «طراحی نمونه آزمایشگاهی میراگر لرزه‌ای پاندولی» اختصاص یافت. این طرح در دانشگاه تبریز از سوی عبدالله عزیزی برمس و علی شیرمحمدی اجرایی شده است.

رتبه سوم نوآوری نیز به طرح «ارتقای دستگاه آزمایش دینامیک خاک در درجات مختلف اشباع» اختصاص یافته است و این طرح از سوی عادل احمدی‌نژاد از دانشگاه صنعتی شریف به این دوره از جشنواره ارائه شده است.

رتبه سوم نوآوری این جشنواره نیز از آن مجید بلالی با طرح «دستگاه نگین‌تراش انعطاف‌پذیر» اعطا شده است.

برگزیدگان این دوره از جشنواره علاوه بر اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به سازمان سنجش آموزش کشور برای استفاده از آیین‌نامه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های بالاتر تحصیلی معرفی می‌شوند.

33 طرح برتر بخش دانش‌آموزی هجدهمین جشنواره جوان دانش‌آموزی خوارزمی نیز به شرح ذیل است:

رتبه اول حوزه علوم زیستی و پزشکی با طرح «تخت‌خواب بیمارستانی با قابلیت تعویض ملحفه بدون ایجاد مزاحمت برای بیماران» به سید مهران بیدکی از دبیرستان غیرانتفاعی امام حسین (ع) ناحیه یک یزد اعطا شد.

طرح سوم علوم زیستی و پزشکی با عنوان طرح «تراشه‌بردار مغناطیسی و مکشی چشم‌پزشکی» که از سوی آلا عزیزی و صبا عزیزی از دبیرستان غیرانتفاعی پردیس ناحیه دو سنندج اجرایی شده است.

رتبه سوم علوم زیستی و پزشکی نیز به طرح «کفی کفش حساس به میزان فشار پا» اختصاص یافت. این طرح در دبیرستان فرزانگان سبزوار از سوی فاطمه شمس‌آبادی به این دوره از جشنواره ارائه شده است.

طرح «ماژیک فسفری برای نابینایان» حائز رتبه سوم مکانیک این دوره از جشنواره شد و این طرح از سوی نوید زارع‌مودی و سید سینا جعفری از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی‌نژاد مشهد ارائه شده است.

رتبه سوم مکانیک بخش دانش‌آموزی نیز از آن علی موحدی و حمزه‌خانی با طرح «دستگاه تولید مداد بازیافتی از کاغذ زباله» اعطا شد. این طرح در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی منطقه 11 اجرایی شده است.

«دستگاه تولید لباس یکبار مصرف بیمارستانی» حائز رتبه سوم در بخش مکانیک شد؛ این طرح از سوی علی کردی از دبیرستان آموزش از راه دور شهرستان بروجرد اجرایی شده است.

رتبه دوم مکاترونیک به طرح «دستگاه نیمه خودکار بافت زیلو» اعطا شد. این طرح از سوی سپیده احمدیان محمودآبادی از دبیرستان میرمحمدی اجرایی شده است.

طرح «میت‌بوکس برنامه‌پذیر» حائز رتبه دوم مکاترونیک این جشنواره شد و این طرح از سوی علی نخعی سرموری از دبیرستان دولت پیامبر اعظم کرمان اجرایی شده است.

طراحی و ساخت «نمونه پنجره اضطراری ساختمان» حائز رتبه سوم در بخش معماری و عمران شد. این طرح از سوی ابوالفضل حسین‌لو از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی زنجان پیاده‌سازی شده است.

رتبه سوم برق و الکترونیک به طرح معصومه شیری برای طرح «تبدیل خودکار به فازمتر» اعطا شد. این طرح در دبیرستان هیات امنایی نسیبه ارومیه ارائه شده است.

رتبه سوم کامپیوتر به طرح «نرم‌افزار کنترل کامل سیستم عامل ویندوز» توسط اندروید از سوی امیرمحمد کرمانی و امیرمهدی جاویدپور از دبیرستان استعدادهای درخشان سلطانی کرج اعطا شد.

رتبه سوم کامپیوتر از آن مهران فخاری و محمدسینا کروندی از دبیرستان غیردولتی عدل با طرح «پردازش غیرمتمرکز» اعطا شد.

طرح «کیت شیمیایی برای تشخیص عسل طبیعی از عسل صنعتی» با همت سید حسین صفوی و عباس ابراهیمی از دبیرستان دولتی شهدای 2 حائز رتبه دوم بخش شیمی شد.

«دستگاه جدید تصفیه فاضلاب بر اساس لخته‌سازی و انجام همزمان شناورسازی الکتریکی» حائز رتبه سوم شیمی شد. این طرح از سوی پوریا نعمت‌اللهی از دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی همدان اجرایی شده است.

رتبه دوم فیزیک نیز به «طراحی و ساخت لیوان کاهش سریع دمای نوشیدنی‌های داغ» اعطا شد. طراح این لیوان محمدمهدی اسماعیلی باغینی از دبیرستان دولتی وحدت کرمان است.

رتبه سوم فیزیک به طرح «دستگاه نمایشگر و شبیه‌ساز سه‌بعدی» اختصاص یافت. طراح این دستگاه امیرحسین جوکار و محمدرضا خدابخش از دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی تهران بوده است.

طرح «محاسبه تناوب باقی‌مانده‌های عدد آر- فوبینی» از سوی امیرعباس عسگری از دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی تهران حائز رتبه سوم ریاضی شد.

طرح «همیار کشاورز» از سوی حسین کریمی و پوریا کوریانی از هنرستان شهید نهاوند حائز رتبه دوم بخش کشاورزی و منابع طبیعی شد.

رتبه دوم کشاورزی و منابع طبیعی نیز به «دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان» به پژوهشگری عباس معظمی از دبیرستان غیردولتی آموزش از راه دور آفرینش سنندج و رتبه سوم کشاورزی نیز به «گردافشانی درخت خرما» به پژوهشگری رضا مهدی‌پور رابری از دبیرستان دولتی آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان رابر کرمان اختصاص یافت.

رتبه دوم نانوتکنولوژی از آن علی دقایقی و محمد مجلسی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید ناصری و دبیرستان شاهد باقرالعلوم شهرستان بهبهان با طرح «ساخت دستگاه چاپ مدارهای انعطاف‌پذیر» شد و رتبه سوم نانوتکنولوژی به مینا حسینی سوره و صبا باقرزاده از پژوهش‌سرای حاج محمد طلایی سلماس با طرح «سنتز جوهر رسانا بر پایه نانوذرات هسته پوسته مس و نقره» اختصاص یافت.

رتبه سوم علوم اجتماعی به صورت مشترک به فاطمه زارعان ترک‌آبادی و هانیه الله‌آبادی با طرح «ابزار کمک‌آموزشی ریاضی پایه» و سیامک اتفاق و رضا شکری با طرح «بررسی نظریه بسته‌بودن روابط اجتماعی» اختصاص یافت.

رتبه اول بخش هنر به صورت مشترک به ملیکا قنبری با طرح «پویا نمایی - الهه عشق» و محمدامین زیدآبادی‌نژاد با طرح «به‌کارگیری نقوش گلیم در معماری» اعطا شد.

رتبه سوم هنر نیز به طرح «عکاسی مشاغل سخت» به زهرا زرین‌کلاه از دبیرستان غیردولتی علوم پزشکی شیراز اعطا شد.

رتبه سوم علوم دینی و قرآن‌پژوهی نیز به طرح «حکومت جهانی: مقایسه نظریه‌های معاصر غربی با اندیشه مهدویت» به پژوهشگری یاس جابرانصاری، آزاده نحوی و مریم حائری‌زاده اعطا شد.

رتبه اول زبان و ادبیات فارسی به امیرمحمد خوبان ازقدی با «مجموعه شعر نگاه» و رتبه سوم مشترک به علی صادقی دنیانی با طرح «مجموعه شعر دارایی‌ من امانتی‌های شمال»، عرفان پاپری دیانت با «مجموعه داستان سلوک»، فرید امیری با «مجموعه داستان‌ با مضمون اجتماعی» و انسیه معینی‌پور با «مجموعه شعر آتش درون» اعطا شد.

کد خبر 355341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha