بر اساس یک توافق نفتی که پس از گسترش روابط دیپلماتیک امارات و اسرائیل در سال گذشته صورت گرفت، نفت خلیج فارس با تانکر به بندر ایلات اسرائیل در دریای سرخ منتقل می‌شود.

کانتینرهای نفتی در بندر ایلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز آو اسرائیل، اسرائیل معاملات نفتی امارات را به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی تعلیق کرد. وزارت حفاظت از محیط زیست این رژیم می‌گوید ارزیابی ریسک این پروژه «مطابق با شرایط» تعیین شده توسط آن‌ها نبوده است.

رئیس یگان حفاظت دریایی شرکت دولتی اسرائیل نیز به «نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها، سهل‌انگاری و بی‌پروایی» در کوچک دانستن مخاطرات این پروژه متهم شده است.

بر اساس این توافق که متعاقب گسترش روابط دیپلماتیک امارات و اسرائیل در سال گذشته صورت گرفت، نفت خلیج فارس با تانکر به بندر ایلات اسرائیل در دریای سرخ منتقل می‌شود.

مسیر جایگزین این انتقال از طریق خط لوله داخلی به بندر اشکلون در دریای مدیترانه است تا از آنجا به اروپا منتقل شود.

عدم انتشار جزئیات این توافق سبب شده وزارت‌خانه‌های مطلع و مسئول در امضای این قرار داد مشخص نباشند با این حال پذیرش تانکرهای نفتی در این بندر متوقف شده است.

وزرای پیشین و فعلی حفاظت از محیط زیست، اداره طبیعت و پارک‌های اسرائیل، مقامات محلی این بندر و در مجموع حدود ۲۰ سازمان محیط زیستی و تعداد زیادی دانشمند و ساکنان ایلات با این توافق مخالف هستند.

خطرات ناشی از نشت و خوردگی تانکرهای نفتی، مرجان‌های سواحل شمالی ایلات را در معرض خطر قرار خواهد داد و فعالان استدلال می‌کنند که به دلیل منافع یک شرکت دولتی که در بخش حساس انرژی فعالیت می‌کند این پروژه از نظارت دقیق فرار کرده است.

سخنگوی دولت این رژیم گفت دفتر بنت «برای پاسخگویی به دادخواست ارسالی از طرف سازمان‌های محیط زیستی» از دادگاه تقاضای مدت زمانی طولانی کرده است.

امارت برای به دست آوردن قراردادهای بین‌المللی ظاهرا از روش‌های خاص لابیگران خود استفاده می‌کند: پاسپورت مشاور ترامپ توقیف شد | پای کدام کشور عربی در میان است؟

کد خبر 616806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    رژیم صهیونیستی و نگران محیط زیست بودن یکم خنده دار است. در اصل این خط لوله مال قبل از انقلاب بوده که ایران هم سهیم بوده تو پروژه.