سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک جهانی مسابقه بین‌المللی مستندسازان سینما برای مطرح کردن آثار اجتماعی تغییرات آب و هوا را برگزار می‌کند.

"کارولین کندراب" مدیر موقت بخش توسعه اجتماعی بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ضروری است با مسئله تغییرات آب و هوا از دیدگاه عدالت اجتماعی جهانی برخورد شود. حقوق، ‌منافع و نیازهای افرادی که تحت تاثیر تغییرات آب و هوا قرار گرفته باید برآورده شود. [نکات اصلی گزارش سازمان‌ملل درباره گرم‌شدن زمین]

وی مهلت نهایی تحویل آثار را روز جمعه بیست و چهارم اکتبر دو هزار و هشت اعلام کرد.
فیلمهای شرکت‌کننده در رقابت باید به روشی مبتکرانه پیامدهای گرم شدن آب و هوای کره زمین را با تمرکز بر روی یکی از موضوعاتی نظیر مناقشه، ‌مهاجرت، ‌فضای شهری، ‌نهادهای روستایی، ‌خشکسالی، ‌سیاست اجتماعی، عادت‌های بهداشتی، جنسیت، ‌مدیریت، ‌جنگل‌ها و حقوق انسانی به نمایش بگذارند.[گرم‌شدن زمین، سوژه‌ای برای هر روز]

برگزیدگان این مسابقه با ترکیب نتایج یک رای عمومی و یک نفر از هیات داوران انتخاب خواهند شد. از برگزیدگان این مسابقه همچنین دعوت خواهد شد برای نمایش فیلمشان به صورت رایگان به واشنگتن سفر کنند.

این افراد همچنین خواهند توانست در برنامه هایی که به ابتکار بخش توسعه اجتماعی بانک جهانی در دسامبر دو هزار و هشت برگزار می‌شود شرکت کنند.

کد خبر 61656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز