دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیشترین حجم پسماندهای خشک از داخل دره‌ها در فاز اول طرح پاکسازی ارتفاعات شمال تهران با حضور شهروندان و کوهنوردان، جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، دیانت مسئول واحد کوهستان شهرداری منطقه با بیان این مطلب افزود: در هفته اول طرح ، با همکاری هیات کوهنوردی استان تهران پاکسازی ارتفاعات و دره‌های مسیر درکه حدفاصل آذغالچال تا پلنگ چال انجام  و بیش از 200 کیسه بزرگ از پسماندهای خشک که داخل دره‌ها رها شده بود، جمع‌آوری شد و فاز دوم نیز از روز شنبه 13 مهر ماه تا پایان هفته در مسیر دربند به انجام می‌رسد.

دیانت خاطر نشان کرد: گردشگران به هنگام حرکت در مسیرهای کوهنوردی اقدام به پرتاب  پسماندهای خشک از جمله بطری‌های آب و نوشابه و ... به داخل دره‌ها می‌کنند و یا با رها کردن پلاستیک و زباله‌ها باد آن‌ها را به پایین دره‌ها می‌برد.

وی مشارکت شهروندان در امر پاکسازی کوهستان را بسیار خوب توصیف کرده و اظهار داشت: بین گردشگران متقاضی شرکت در طرح، 500 کیسه زباله توزیع شد که آنها در کنار نیروهای شهرداری، مسیرهای کوهنوردی و کناره‌های رودخانه‌ها را که امکان تردد آسانتری داشته پاکسازی کردند.

وی گفت : پاکسازی مسیر دربند با حضور انجمن حفظ محیط کوهستان، تشکل‌های مردمی و گردشگران  این مسیر در حال انجام است و در دو روز پایانی هفته نیز تعداد بیشتری از کوهنوردان هیات کوهنوردی استان تهران در پاکسازی ارتفاعات شرکت می کنند.

این طرح از 6 مهر ماه در سه فاز و طی سه هفته آغاز شده است که فاز اول آن در مسیر درکه به پایان رسید و فاز دوم در مسیر دربند در حال اجراست و فاز سوم نیز در مسیر کلکچال از هفته آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 65063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز