شرکت‌های فایزر و بیونتک با «انستیتو بیوواک» آفریقای جنوبی قراردادی برای کمک به تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا برای کشورهای اتحادیه آفریقا امضا کرده‌اند.

Pfizer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این قرارداد برای «پر کردن و بسته‌بندی» (fill and finish)، یعنی مراحل نهایی تولید واکسن است که در آن فرآورده به داخل شیشه‌ها وارد می‌شود. این توافق فرآیندهای پیچیده تولید مواد دارویی mRNA را شامل نمی‌شود که فایزر و بیونتک آن را در کارخانه‌های خودشان در اروپا انجام خواهند داد.

این توافق در هنگامی اعلام می‌شود که فایزر و بیونتک در تلاش هستند که مانع از آن شوند که اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO) را از معافیت از برخی از حقوق انحصاری ساخت واکسن‌های کووید-۱۹ حمایت کنند.

با عقد این قرارداد «بیوواک» - دولت آفریقای جنوبی و شرکای بخش خصوصی در آن سهم دارند- یکی از معدود شرکت‌هایی در آفریقا خواهد بود که پردازش و توزیع واکسن‌های کووید-۱۹ را انجام می‌دهد و نخستین شرکتی است که برای این کار از فناوری mRNA استفاده می‌کند.

شرکت داروسازی آفریقای جنوبی «آسپن» نیز یک قرارداد مشابه «پرکردن و بسته‌بندی» با شرکت «جانسون اند جانسون» برای واکسن کرونای ساخت آن دارد.

کشورهای آفریقایی یکی از پایین‌ترین میزان‌های واکسیناسیون کرونا در جهان را دارند و بسیاری از آنها به دریافت واکسن به برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت متکی هستند که در تحویل به موقع واکسن دچار مشکل است.

کد خبر 615929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha