چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی - محمدعلی توحید: با تأیید فعالیت‌های فنی اپراتور دوم تلفن همراه و ابلاغ قیمت‌های اولیه خدمات آن از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی از اول ماه آینده توزیع 500 هزار شماره از سیم‌کارت‌های خود را در شهرهای بزرگ کشور آغاز می‌کند و امید به اصلاح بازار تلفن همراه با رقابتی‌تر شدن آن افزایش می‌یابد.

محمود خسروی رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مورد ورود ایرانسل به عنوان دومین اپراتور و در واقع سومین ارائه‌دهنده خدمات تلفن سیار به شبکه مخابرات کشور به خبرنگار ما گفت: اپراتور دوم آماده ارائه خدمات است و از آبان ماه توزیع سیم‌کارت را از طریق دفتر‌های خدمات مخابراتی آغاز خواهد کرد.
وی قیمت‌های اعلام شده را تعرفه‌های اولیه عنوان کرد که در شروع کار برای این شرکت در نظر گرفته شده است و به این ترتیب احتمال کاهش تعرفه‌ها نیز وجود دارد.
به گفته وی این شرکت طبق قرارداد برای خدمات مشابه اپراتور اول 150 هزار تومان پیش‌پرداخت خواهد گرفت و هزینه مکالمه‌ها نیز بر اساس مقررات 20 درصد بالاتر از شبکه اول و معادل 9/49 تومان است.
وی تأکید کرد : ایرانسل مانند شبکه اعتباری تالیا نیز خدمات تلفن اعتباری نیز ارائه خواهد کرد که این خدمات نیز با تعرفه پیش‌پرداخت 28 هزار و 800 تومان پیش‌پرداخت برای سیم‌کارت آغاز می‌شود.
خسروی تأکید کرد که این شرکت در سال جاری و بر اساس قرارداد خود باید دو میلیون شماره تلفن سیار در کشور واگذار کند و این مسئله ضمن تامین نیاز بازار و نزدیک کردن میزان استفاده‌کنندگان از خدمات شبکه تلفن همراه کشور به اهداف برنامه چهارم به دولت نیز اجازه می‌دهد تا با کاهش تصدی‌گری و سیاست‌گذاری در این زمینه بپردازد.
به گزارش خبرنگار ما به‌رغم تأخیر چندساله در اجرای قرارداد اپراتور تلفن همراه با توجه به مشکلاتی که از آغاز کار پیش آمد و ورود بخش خصوصی به بازار فعالیت‌های مخابراتی کشوررا با تأخیر مواجه کرد سال جاری به عنوان نقطه عطفی در صنعت مخابرات کشور خواهد بود.
در سال جاری با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، ارائه خدمات تلفن همراه در کشور از انحصار دولتی خارج می‌شود و این بازار با ورود سومین ارائه‌دهنده خدمات سیار نوید خدمات و هزینه‌های کمتری را برای استفاده کنندگان از این خدمات نوید می‌دهد.
صابر فیضی مدیرعامل مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار ما تأخیر پیش‌آمده در حضور بخش خصوصی را ناشی از عدم اطلاع برخی افراد از توانایی‌های فنی کشور و امکان اعمال حاکمیت در این بخش به‌رغم حضور بخش خصوصی در ارائه خدمات ارتباطی و این تأخیر را غیرقابل توجیه می‌داند.
وی در این زمینه تأکید می‌کند در مورد ورود بخش خصوصی دیگر هیچ نگرانی در مخابرات کشور وجود ندارد.
کد خبر 6158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز