مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: دلیل تاخیر در سهمیه سوخت اعتباری آژانس‌های شهری و تاکسی سرویس‌ها، کنترل‌های سختگیرانه سایبری است.

سهمیه سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی در مورد علت تاخیر در واریز یارانه سوخت تاکسی سرویس‌ها بیان کرد: در حوزه‌های وانت بار و خدمات عمومی نیز این مسائل مطرح است، ولی عمده درخواست‌ها مربوط به آژانس‌های شهری و تاکسی سرویس‌هاست.

وی افزود: در ابتدای اجرای این طرح، در کارگروه مدیریت مصرف سوخت با توجه به اینکه زیرساختی برای احصاء عمل کرد این دسته از خودروها، تعبیه نشده بود و عملکرد آن‌ها قابل احصاء نبود، کارگروه یک مصوبه داد و حدود یکسال و چند ماه، بدون احصاء عملکرد فعالیت این خودروها، بر اساس لیستی که از طریق اتحادیه‌ها ارسال می‌کردند، سهمیه ثابت حدود ۱۴۰ لیتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شد.

رضایی گفت: از ابتدای امسال، با ساماندهی که وزارت صمت و سازمان شهرداری‌های وزارت کشور انجام داده‌اند، چندین سامانه برای تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی به منظور احصاء عملکرد این بخش تعبیه شد که عملاً کسانی که فعالیت می‌کنند، در این زمینه با ثبت عملکرد خود در این سامانه‌ها، تا سقف ۳۰۰ لیتر می‌توانند سهمیه دریافت کنند.

او بیان کرد: تاخیر چند روزه برای این ماه در حال اتفاق افتادن است که دلیل آن، این است که در حوزه سایبری اتفاقاتی در حال رخ دادن است و این روزها کنترل‌های ما سخت گیرانه‌تر شده است. وزارت کشور اعلام کرد که عملکرد ماه گذشته این خودروها، فردا ۲۸ تیر به ما اعلام می‌شود و به محض اینکه این مساله به وزارت نفت اعلام شود، حداکثر ظرف ۲۴ ساعت سهمیه‌ها واریز خواهند شد و رانندگان می‌توانند برداشت کنند.

کد خبر 615191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha