مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

اگزما یک بیماری پوستی شایع است که افراد برای درمان این عارضه راه‌های زیادی را در پیش می‌گیرند حال می‌خواهیم به درمان این بیماری با در دسترس‌ترین ادویه بپردازیم.

Turmeric and coconut oil- زردچوبه و روغن نارگیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، آیا تا به حال پیش آمده از نتایج هر درمانی برای اگزما ناامید شده باشید؟ اگزما یکی از بیماری‌های التهابی پوستی به شمار می‌رود که درمان آن دشوار است زیرا هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. در این بیماری، پوست دچار لکه‌هایی شده که ملتهب و خارش‌دار هستند و باعث ناراحتی‌های بسیاری می‌شوند.

حال، اگر به شما بگوییم که درمان موثر این بیماری در منزلتان پیدا می‌شود چه می‌کنید؟ زردچوبه که گیاهی دارویی برای درمان دسته‌ای از بیماری‌ها محسوب می‌شود، بومی آسیای جنوبی است و ترکیب فعال آن کورکومین است که حاوی خواص ضد التهابی و ضدمیکروبی عالی است.

کورکومین به کنترل آنزیم‌های مسبب اگزما کمک کرده و درعین حال پوست آسیب دیده را بهبود می‌بخشد به همین دلیل است که از پودر زردچوبه در تعدادی از درمان‌های زیبایی نیز استفاده می‌شود. استفاده موضعی و خوراکی از محصولات کورکومین‌دار در بهبود سلامت پوست مفید است. با وجود این، مطالعات بیشتری در این باره لازم است.

اگزمای خفیف را در منزل با زردچوبه و روغن نارگیل کنترل کنید

ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل خالص بهترین است زیرا خواص ضدمیکروبی روغن نارگیل به شما کمک می‌کند تا از بروز هرگونه عفونت در لکه‌های اگزما پیشگیری کنید. همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث آبرسانی به پوست و تسکین سریع خارش آن خواهد شد.

مواد لازم

پودر زردچوبه ارگانیک ( ضد التهاب ) یک قاشق چای‌خوری
روغن نارگیل خالص ( ضد میکروب ) یک و یک دوم قاشق چای‌خوری

دستورالعمل

ابتدا روغن نارگیل را به پودر زردچوبه اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید. سپس آن را به قسمت‌های آسیب دیده بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید. می‌توانید این منطقه را با یک باند بپوشانید تا لباستان کثیف نشود و درنهایت پوستتان را با آب خنک شسته و خشک کنید.

این عمل را روزانه ۲-۳ مرتبه و طی ۴-۶ هفته تکرار کنید تا شاهد نتایج آن باشید.

کد خبر 614991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha