یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم هندبال فرانسه به راحتی ایسلند را در فینال رقابت‌های المپیک 2008 شکست داد و مدال طلای این ماده از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی در این بازی فرانسوی‌ها توانستند با نتیجه قاطع 28 بر 23 حریف قدرتمند خود را شکست دهند و عنوان قهرمانی المپیک را جشن بگیرند.
ایسلندی‌ها در این رقابت‌ها به دنبال کسب اولین مدال طلای خود در تاریخ رقابت‌های المپیک بودند اما پس از بازی پایانی، یک نقره دیگر به مدالی که در پرش سه گام در سال 1956 گرفتند اضافه کردند.

در این دیدار تیری اومر از فرانسه ستاره میدان بود و نگذاشت بازی درخشان الکساندر پترسن و هم‌تیمی‌هایش مدال را از کف فرانسوی‌ها بیرون آورد.

در این دیدار تیری اومر از فرانسه ستاره میدان بود
در دیدار رده‌بندی هم اسپانیا، کرواسی مدعی قهرمانی را با نتیجه 35 بر 29 شکست دادند تا به سومین برنز خود در چهار المپیک اخیر دست پیدا کنند.

 France's Didier Dinart, left, and Nikola Karabatic celebrate after the men's handball gold medal match at the Beijing 2008 Olympics in Beijing

ایسلند کشور کوچکی است و تیم هندبال آن تا کنون 10 بار در رقابت‌های المپیک شرکت کرده است. پس از پایان بازی رئیس فدراسون هندبال ایسلند گفت: ما تنها 300 هزار نفر هستیم. چه انتظاری از ما دارید؟

Ingimundur Ingimundarson of Iceland challenges Nikola Karabatic of France during the Men's Handball Gold Medal Match between Iceland and France held at the National Indoor Stadium during Day 16 of the Beijing 2008 Olympic Games

Former handball player Jackson Richardson is lifted by France's men's handball team and defeating Iceland in the gold medal match at the Beijing 2008 Olympics in Beijing

کد خبر 61472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز