چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

علی شاکری: در 2 هفته به پایان رقابت‌های دور رفت لیگ‌برتر هندبال ایران، هنوز سرنوشت قهرمان نیم‌فصل این بازی‌ها به دلیل نزدیکی امتیازات مدعیان قهرمانی در جدول مسابقات نامشخص و نامعلوم است.

فراز و فرودهای مدعیان در لیگ‌برتر فصل جاری به گونه‌ای است که نمی‌توان همانند سال‌های پیش کلیشه‌ای و پیشاپیش قهرمانی و صدرنشینی تیمی را به راحتی حدس زد. تا پایان هفته ششم از دور رفت، فولاد مبارکه سپاهان قهرمان سنتی لیگ‌برتر هندبال ایران در یک دهه اخیر که تا سال پیش تا پایان مسابقات به سختی متحمل 2 شکست می‌شد تا اینجای کار از 6 بازی انجام داده‌اش صاحب 4 برد و 2 باخت است و پارس‌جنوبی نایب‌قهرمان فصل قبل هم که به همراه فولاد مبارکه قرار است دو نماینده ایران را در رقابت‌های فصل جاری باشگاه‌های آسیا تشکیل دهند حال و روز و شرایطی مشابه با تیم مدافع عنوان قهرمانی دارد. با چنین دورنمایی بخت ذوب‌آهن و هیأت کرمان برای قهرمانی نیم‌فصل بیشتر از مدعیان همیشگی لیگ است.

پارس‌جنوبی، صدرنشین موقتدر شروع بازی‌های هفته هفتم عصر دوشنبه پارس‌جنوبی با غلبه بر ابومسلم با نتیجه 34 بر 26 صدرنشین موقت لیگ‌برتر شد. پارس‌جنوبی که با از دست‌دادن پیمان صادقی گلزن بزرگش را از دست داده و در اندیشه فسخ قرارداد بازیکن سوئدی‌اش به نام فردریک سالمین است، در مصاف با ابومسلم سبزوار دو نیمه متفاوت را پشت‌سر گذاشت. شاگردان کیوان صادقی نیمه اول را به سختی 16 بر 14 پیش افتادند اما در نیمه دوم با ارائه یک بازی سرعتی توانستند روی درخشش رحیم مؤمنی‌زاده، مصطفی حسنی منفرد و علی تاجبخش با فاصله بیشتری حریف تازه شکل گرفته‌شان را به شکست راضی کنند. پارس‌جنوبی برای حضور در جمع 3 تیم برتر دور رفت در هفته پایانی ‌باید در اصفهان به‌مصاف فولاد مبارکه، قهرمان فصل پیش برود.

قدرت نمایی ذوب‌آهن با کلیم‌اف

ذوب‌آهن اصفهان که صدرنشینی خود را با یک بازی بیشتر از سوی پارس‌جنوبی از دست داده است، پنجشنبه در اصفهان در دیدار با تیم انتهای جدول گچ فارسان این موقعیت را دارد که ضمن بالا‌بردن تفاضل گل، صدر جدول را از رقیب تهرانی‌اش بازپس بگیرد. ذوب‌آهن تا پایان هفته ششم با هدایت کلیم‌اف، سرمربی سابق تیم‌ملی بزرگسالان در بازگشت دوباره به لیگ‌برتر در اندازه یک مدعی نشان داده است.

شکست‌دادن پارس‌جنوبی در اصفهان و پیروزی بر هیأت کرمان اوج نمایش شاگردان پیرمرد روسی بود. ذوب‌آهن با تکیه بر تجربیات شهداد مرتجی، ایمان احسان‌نژاد، محدرضا رجبی، احسان عبودیت و مهدی آزاد منجیری خواب قهرمانی برای این فصل را دیده است.هیأت کرمان یا به عبارت بهتر شهرداری سابق که در این فصل بدون اسپانسر با نام جدید توانسته به حیاتش ادامه دهد با وجود از دست‌دادن نفرات بسیار به لطف جوانانی که به بالندگی رسیده‌اند کمتر نشانی با آن تیم سال‌های گذشته و متکی به ستاره‌ها را دارد. هیأت کرمان تا قبل از شکست پرحرف و حدیث خانگی مقابل ذوب‌آهن، هم فولاد‌مبارکه و هم پارس‌جنوبی (قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش) را شکست داد و در مجموع عملکردی مناسب در شروع بازی‌های امسال از خود نشان داده است. دوری از حاشیه و دامن‌زدن به حساسیت‌های کاذب از سوی مسئولان این تیم این امیدواری را می‌دهد که هیأت کرمان بتواند حریفی همسنگ برای تمامی مدعیان بزرگ این فصل به شمار برود.

هیأت کرمان به جز فرید علیمرادی، مسعود ظهرابی و حجت راه‌شناس چشم به دستان پرقدرت جوانانی بااستعداد دوخته که نخستین تجربه حضورشان را در لیگ تجربه می‌کنند. بازی این هفته این تیم با هپکو از جمله بازی‌های حساس هفته هفتم محسوب می‌شود.

سقوط پرابهام مدافع عنوان قهرمانی

تیم فولاد مبارکه سپاهان با هدایت محسن طاهری، کاپیتان اسبق تیم‌ملی با شرایط تازه حاکم‌شده بر لیگ‌برتر روزهای سختی را تجربه می‌کند. پرمهره‌ترین تیم سال‌های اخیر و حاکم بلامنازع هندبال ایران و نایب‌قهرمان آسیا با وجود در اختیار‌داشتن اکثریت قریب به اتفاق ملی‌پوشان ایران حداقل قهرمانی نیم‌فصل را با 2 شکست متحمل‌شده، از دست‌رفته می‌بیند و چشم امیدش به دور برگشت خواهد بود. تصور 2 باخت با حضور ملی‌پوشانی چون سعید برخورداری، بهروز نجفیان، مهدی خوشقدم، سعید پورقاسمی، مجید رحیمی‌زاده، مصطفی ساداتی، الله‌کرم استکی، میلاد مسائلی و رسول دهقانی تا پایان هفته ششم هرگز قابل پیش‌بینی نبوده است. فولاد مبارکه آخر هفته روز جمعه در کرمان مصاف دشوار دیگری را با مس تیم سوم فصل قبل تجربه می‌کند و هفته بعد نیز باید با نایب‌قهرمان دور پیش در خانه مصاف دهد.

در سایر بازی‌های هفته ششم هپکو، تیم چهارم جدول با تیم دوم جدول هیأت کرمان روبه‌رو می‌شود. فولاد نوین نیز در اصفهان میزبان آلومینیوم‌سازی اراک خواهد بود. قبل از ادامه پیدا‌کردن سایر مسابقات هفته هفتم پارس‌جنوبی با یک بازی بیشتر با تفاضل گل بهتر با 10 امتیاز در صدر است و ذوب‌آهن و هیأت‌کرمان هم با 10 و 9 امتیاز عناوین دوم و سوم جدول را در اختیار دارند.

کد خبر 65234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز