معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آن را بر عهده دارد.

تاكسي اينترنتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد احمدی خضربیگی درباره شیوه نظارت سازمان حمایت بر افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی و اقدامات این سازمان برای رسیدگی به شکایات در این حوزه اظهار کرد: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد. این شرکت‌ها زیر مجموعه اتحادیه‌ای به نام اتحادیه کسب و کارهای مجازی فعالیت می‌کنند و از همین اتحادیه جواز کسب می‌گیرند.

وی بیان کرد: کسب و کارهای مجازی صنف جداگانه‌ای محسوب می‌شوند که در بحث نرخ گذاری از ضوابط خاص صنفی پیروی می‌کنند.  فرمول محاسبه قیمت و پارامترهای به کار رفته در این موضوع از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و با نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود.

احمدی خضربیگی شیوه قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی را متفاوت از سایر اقلام دانست و گفت: نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی سازوکاری متفاوت از سایر کالاها و خدمات دارد. بر اساس الگوریتم ریاضی این محاسبات انجام می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: مبنای نرخ گذاری آن‌ها فرمولی است که در بحث حمل و نقل هوشمند جاری است و پارامترهای مختلفی دارد که جداگانه اندازه گیری شده و در نهایت نرخ گذاری انجام می‌شود.

او با تاکید بر رسیدگی سازمان حمایت بر شکایات مردم از صنوف مختلف از جمله شرکت‌های اینترنتی ارائه دهنده کالا و خدمات، بیان کرد: سازمان حمایت با این صنف هم همانند سایر اصناف برخورد می‌کند و فقط همراه آن‌ها در انتخاب پارامترهای قیمت گذاری و فرمول محاسبه قیمت است. با توجه به شرح وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در صورتی که شکایتی از این شرکت‌ها صورت بگیرد آن را پیگیری خواهد کرد.

احمدی خضربیگی درباره جزئیات این فرمول اضافه کرد: جزئیات شیوه نرخ گذاری و پارامترهای به کار رفته در این حوزه را می‌توانید از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و شرکت‌های تاکسی اینترنتی دریافت کنید. از جمله پارامترهای به کار رفته می‌توان به مسافت، زمان، عرضه و تقاضا اشاره کرد.

کد خبر 613905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha