شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

بیسکویت و ویفر از آن دسته خوراکی‌هایی است که اغلب مردم به خصوص کودکان طرفدار آن هستند

در حال حاضر باوجود اینکه برخی انواع بیسکویت‌ها در جعبه‌های محکم یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی دوجداره عرضه می‌شوند اما برخی از بیسکویت‌ها هم تنها یک پوشش پلاستیکی نازک دارند که آنها را در برابر ضربه بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.

از آنجایی که بیسکویت و ویفر بسیار راحت خرد می‌شوند، بی‌توجهی در نقل و انتقال بسته آنها یا نگهداری زیر فشار دیگر کالا‌ها، موجب خردشدن آنها می‌شود. در برخی موارد سوپرمارکت‌ها هم نسبت به نگهداری این محصولات بی‌توجهی کرده و بیسکویت خرد شده را به دست مشتری می‌دهند که بلافاصله پس از باز کردن، خرده‌های آن همه جا می‌ریزد.

این در حالی است که فروشندگان می‌توانند بیسکویت و ویفر را در محلی قرار دهند که روی آن فشار نباشد تا خرد نشود و خریدار مجبور نباشد به جای خوردن بیسکویت، خرده‌های آن را از روی زمین جمع کند.

خروج ناگهانی از پارک

تابستان، فصل بازی در فضای آزاد است. در این روز ها خانواده‌ها فرزندان خود را به پارک‌های سطح شهر می‌برند تا در فضای سبز و هوای آزاد ورزش و تفریح کنند.

اما گاهی مشاهده می‌شود که خانواده‌ها، کودکان کم‌سن و سال خود را در پارک رها کرده و نسبت به خطراتی که فرزندشان را تهدید می‌کند، بی‌توجه هستند.

برای مثال برخی از پارک‌ها که در مجاورت خیابان قرار دارند و بدون حفاظ هستند، موقعیت‌های خطرناکی را برای کودکان به وجود می‌آورند.

گاهی هم وسایل بازی بچه‌ها نظیر توپ از پارک خارج شده و کودکان به دنبال توپ تا وسط خیابان می‌آیند. این در حالی است که خودرو‌ها با سرعت در حال عبور هستند و بیرون آمدن ناگهانی بچه‌ها از بین خودرو‌های پارک شده در کنار خیابان می تواند جان آنها را تهدید کند.

بوی فریبنده

بسیاری از خریداران پر و پا قرص  اجناس چرمی با این تلقی از فروشگاه‌های معتبر خرید می‌کنند که تمامی اجناس این فروشگاه‌ها از  چرم طبیعی تهیه شده است.

این تلقی از آنجا ناشی می‌شود که چرم مصنوعی در فروشگاه‌های دیگر به وفور یافت می‌شود و کمتر فردی نیز تفاوت آن را با چرم طبیعی متوجه می‌شود.

بنابراین به اعتبار عنوان «فروشگاه چرم»، اجناس آنها چرم طبیعی و مقاوم تلقی می‌شود. این در حالی است که تقلب از نوع چرمی آن در برخی از فروشگاه‌ها کوچک و بی نام و نشان متداول شده است؛

به نحوی که انواع کفش، کمربند و دیگر پوشاک تهیه شده از چرم مصنوعی در آنها به وفور یافت می‌شود. بنابراین پس از چندی  مشتری  با مشاهده رنگ پریدگی و خردشدن چرم پوشاک خریداری شده متوجه مصنوعی بودن آن می‌شود، اما دیگر کار از کار گذشته است.

به هر حال در شرایطی که تولیدکنندگان چینی حتی با اضافه کردن اسانس‌های مخصوص، بوی چرم را به چرم‌های مصنوعی اضافه می‌کنند و تشخیص اصل از غیر اصل در این بازار را سخت‌تر کرده‌اند برخورد با واحد‌های متخلف بسیار ضروری به نظر می‌رسد.  

ساندویچ بدون کاهو

به محض انتشار خبر احتمال انتشار بیماری وبا، تعدادی از اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها،  کاهو و سبزیجات را از فهرست غذایی خود حذف کردند.

در چند سال گذشته مشاهده می‌شود که برخی شاغلان این صنف حتی پیش از ابلاغ دستور وزارت بهداشت و درمان مبنی بر ممنوعیت استفاده از کاهو در فصل شیوع وبا به صورت خودجوش اقدام به این کار می‌کنند.

فقط نگاهی به ظاهر این واحد‌های صنفی و پاک و پاکیزه بودن محیط کار و کارگران آنها به خوبی نشان می‌دهد تعداد زیادی از آنها فقط به انگیزه حفظ سلامت شهروندان اقدام به این کار می‌کنند. هرچند افراد بدبین معمولا به آنها اعتراض می‌کنند که حذف کاهو با انگیزه کم‌فروشی صورت گرفته است.

کد خبر 61375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز