چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پیدا نشدن جای پارک در خیابان‌ها و کوچه‌ها گاهی اوقات برخی رانندگان را به کار‌های عجیبی وا می‌دارد که بیش از هرچیز باعث تاسف است.

پارک نصف خودرو

از پارک دوبل و سوبل که بگذریم، پارک نصف خودرو پدیده جالبی است که اخیرا به فهرست تخلفات رانندگی افزوده شده است.

در این نمونه منحصر به فرد از قانون‌گریزی، رانندگان به بهانه کمبود جا، تنها به پارک کردن نیمی از خودرو اکتفا کرده و در حالی که قسمت جلو یا عقب خودرو کاملا از محل پارک بیرون است آن را رها می کنند.

به نظر این رانندگان در صورتی که جای پارک نباشد، حتی اگر قسمتی از خودرو هم در پارک جا بگیرد مشکل حل است. این در حالی است که این روش پارک برای خودرو‌های عبوری دردسر‌ساز است و بیرون آمدن خودرو‌های جلویی و عقبی  از پارک را با مشکل مواجه می‌کند.

البته از آنجایی که این روش پارک  بیشتردر کوچه‌ها اتفاق می‌افتد، کمتر توجه ماموران راهنمایی و رانندگی را جلب می‌کند. اما در صورت مشاهده چنین تخلفاتی برخورد قاطع با آن می‌تواند کارساز باشد.

عملیات عمرانی قبل از سرما

بر خلاف سال‌های گذشته که پروژه‌های عمرانی نظیر جدول‌کشی و لوله‌کشی در خیابان‌ها، همزمان با شروع فصل بارندگی آغاز می‌شد و این امر مشکلات عدیده‌ای را در عبور و مرور شهروندان ایجاد می‌کرد در سال جاری شاهد آن هستیم که شمار زیادی از اینگونه پروژه‌ها قبل از فرارسیدن فصل بارندگی در حال اجراست.

البته این اقدام خوب با هدف رفاه حال شهروندان انجام می‌شود اما از آنجایی که برای پیشبرد این پروژه‌ها محدودیت زمانی وجود دارد گاهی در یک محله چندین کوچه مسدود می شود تا در آن کار‌های عمرانی انجام شود.

اجرای همزمان این پروژه‌ها در یک محله، عبور و مرور و دسترسی محلی شهروندان را دشوار می‌کند  و این در حالی است که می توان با باز نگهداشتن چند کوچه در محله‌ها این مشکل را مرتفع کرد.

عطاری شیمیایی

از قدیم عطاری‌ها دارای اعتبار خاصی نزد مردم بوده‌اند تا جایی‌که برخی شهروندان سلامت خود را مدیون لب نزدن به دارو‌هایی شیمیایی و استفاده از دارو‌هایی گیاهی عطاری‌ها می‌دانند (هر چند عمل  نکردن به توصیه‌های پزشک به هیچ‌وجه کار درستی نیست).

با وجود این برخی از شاغلان این صنف مواد شیمیایی را هم وارد قفسه‌ها کرده‌اند. این مواد شامل انواع دارو‌ها و حتی مواد غذایی می‌شود، با این تفاوت که انواع شیمیایی فاقد برچسب و مشخصات هستند.

در بخش مواد غذایی انواع پفک‌های هندی  آغشته به رنگ‌های غیرخوراکی و غیرمجاز قرار دارند. در این مورد خاص کارشناسان بهداشت بار‌ها شهروندان را از مصرف این نوع مواد مضر بر حذر داشته‌اند. از سوی دیگر دارو‌های شیمیایی دیگری نیز در قوطی‌ها و بسته‌بندی‌های بی‌نام و نشان وارد برخی از این مغازه‌ها شده است.

این دارو‌ها نه تنها به سلامتی فرد کمک نمی‌کنند بلکه در موارد بسیاری نیز سلامت مصرف‌کننده را تهدید می‌کنند. بنابراین بهتر است فقط از عطاری‌های دارای مجوز خرید کرد.

لغزنده تابستانی

گویا سرعت در جابجایی شهروندان در دستور کار تمام پل‌های عابر پیاده‌ قرار دارد. برای نمونه در کنار سرعت پل‌های دارای پله برقی، برخی پل‌های آسفالتی نیز  مانند سرسره عمل می‌کنند؛

بدین معنی که بخشی از آسفالت‌ آنها کنده شده و سطح فلزی و صیقلی آنها زیر پای رهگذران را لیز و لغزنده می‌کند.

با اینکه تعداد این لغزنده‌های تابستانی روز به روز کمتر می‌شود اما هنوز هم تعدادی از آنها به این سیستم سرعتی و خطرناک مجهز‌ند.

به هر حال از آنجا که دوری گزیدن برخی شهروندان از عبور از روی پل‌های عابر پیاده بر هیچکس پوشیده نیست، مجهز کردن این پل‌ها به پله‌های معمولی یا  برقی، مهم و ضروری به نظر می‌رسد. شاهد این قضیه نیز افزایش استقبال از پل‌هایی بود که به پله‌های برقی مجهز شده بودند.

کد خبر 61138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز