رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در حال حاضر فاز واکسن رازی کوو پارس مرحله اول کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت طی کرده و در این مرحله موضوع بی‌خطر بودن آن به اثبات رسیده است.

واکسن رازی کوو پارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی اسحاقی واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حدود ۵ میلیون دوز واکسن "رازی کووپارس در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همزمان با اجرای کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، بسترهای لازم برای تولید انبوه واکسن در این مجموعه فراهم شده است.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در کنار سایر تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا با تمام ظرفیت در تلاش است که از نگرانی مردم در این زمینه بکاهد.

افراد با تزریق دوز استنشاقی واکسن رازی کوو پارس ناقل بیماری نخواهند بود

واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: افرادی که واکسن کرونا می‌زنند، دچار نوع شدید این بیماری یا مرگ و میر نمی‌شوند، اما این امکان وجود دارد که در برخی مواقع ناقل بیماری باشند بنابراین بعد از تزریق دوز استنشاقی واکسن این موسسه تحقیقاتی کسی ناقل بیماری نمی شود.

اسحاقی تصریح کرد: با تزریق دوز استنشاقی واکسن رازی کوو پارس، مشکل ناقل بودن افراد هم برطرف می شود.

وی به کارایی دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس اشاره کرد و گفت: واکسن های تزریقی معمولا سیستم تنفسی فوقانی را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهند اما دوز استنشاقی این واکسن به راحتی می تواند مشکل افراد بی علامت را برطرف کند.

واکسن رازی کوو پارس بی‌خطر است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: واکسن رازی کووپارس در حال حاضر فاز اول کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت طی کرده و در این مرحله موضوع بی‌خطر بودن آن به اثبات رسیده است.

اسحاقی یادآور شد: در حال حاضر در مرحله دوم تست انسانی این محصول فناورانه هستیم که تاکنون تعدادی از داوطلب دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با تزریق به همه آنها این مرحله از طرح مطالعاتی واکسن هم به پایان می‌رسد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تاکید کرد که آنالیز بینابینی بعد از تزریق واکسن به ۱۵۰ داوطلب را می‌توان انجام داد که نتایج آن به سازمان غدا و دارو ارائه می‌شود و با موافقت این مجموعه می‌توان وارد فاز سوم تست انسانی شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کروناست که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و مطابق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید می‌شود.

کد خبر 613024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 0
    مطمئنید ؟ از پارسال هی دارید میگید تا یه ماه دیگه تا آخر عید تا آخر خرداد