سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن رازی با ۱۰ میکروگرم آنتی ژن در یک دُز واکسن مناسبی برای کودکان محسوب می‌شود.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اسحاقی با بیان اینکه واکسن رازی می‌تواند در کودکان ایمنی‌زایی قابل قبولی داشته باشد، افزود: بهترین واکسن برای کودکان واکسنی است که کمترین آنتی ژن را داشته و بتواند سیستم ایمنی را هم در بدن فعال کند. در حال حاضر یک واکسن کرونا در جهان است که مقدار آنتی ژن آن ۵ میکروگرم در یک دُز است و پس از آن واکسن رازی با ۱۰ میکروگرم آنتی ژن در یک دُز، رتبه دوم مناسب‌ترین واکسن برای کودکان را به خود اختصاص داده است.  

وی درباره مصرف دُز یادآور(بوستر) و دُز سوم گفت: برخی واکسن‌ها مثل سینوفارم سه دُز هستند تا بتوانند ایمنی لازم را تامین کنند به همین دلیل افرادی که این واکسن تزریق کرده‌اند باید دُز سوم آن را پس از دو تا سه ماه بعد از تزریق دُز دوم تزریق کنند در حالیکه دریافت دُز یادآور ۵ تا ۶ ماه پس از تزریق دُز دوم انجام می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: واکسن رازی پلتفرمی دارد که قابل استفاده برای دُز یادآور(بوستر) تمامی واکسن‌ها در پلتفرم‌های مختلف است. پلتفرم این واکسن، ایمن و جزو کم عارضه‌ترین پلتفرم‌ها است و هیچ تداخل و مشکلی برای عملکرد دیگر واکسن‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به دُز استنشاقی واکسن کووپارس گفت: این واکسن اولین واکسن کرونای تزریقی-استنشاقی در سطح جهان است. این واکسن دو دُز تزریقی و یک دُز استنشاقی دارد. به تازگی چند شرکت نوع تک استنشاقی آن را طراحی کرده‌اند و در حال طی مسیر مطالعات بالینی هستند.

اسحاقی گفت: واکسن رازی مجوز مصرف اضطراری گرفته و ۵ میلیون دُز آن چند هفته است که آماده مصرف و توسط وزارت جهاد سازندگی به وزارت بهداشت تحویل داده شده است. ۵ میلیون دُز دیگر از این واکسن در دست تولید است و بسته به میزان نیاز وزارت بهداشت مقادیر بیشتری تولید خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی‌ها موسسه رازی قادر به تولید ۲۰ میلیون دُز واکسن تا پایان دی ماه خواهد بود.

کد خبر 641642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha