روسیه روز سه‌شنبه شمار بی‌سابقه ۷۳۷ مرگ مربوط به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرد و این در حالی است که این کشور در تلاش است پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری‌اش را بالا ببرد.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اوج‌گیری جدید موارد کووید-۱۹ که از  ماه ژوئن (خرداد) در روسیه  شروع شد، به گونه‌ی بسیار واگیر دلتای کروناویروس نسبت داده شده است.

رکورد جدید شمار مرگ‌ها روز سه‌شنبه نسبت به رکورد ۶۹۷ مورد مرگ در روز شنبه افزایشی ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

روسیه هفته پیش برای پنج روز پیاپی رکوردهای جدید مرگ‌ومیر کرونا به جای گذاشت و بیمارستان‌ها و نظام مراقبت بهداشتی این کشور با فزونی بیماران کرونا مواجه شده‌اند.

شهرمسکو، پایتخت روسیه با اجباری کردن واکسیناسیون برای گروه‌های گسترده‌ای از شهروندان به این افزایش موارد عفونت واکنش نشان داده است و بسیاری از مناطق دیگر روسیه نیز از این مدل را به کار گرفته‌اند.

اما هنوز کمتر از ۱۸ درصد جمعیت جمعیت این کشور دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت می‌گوید هر روز تا ۸۵۰۰۰۰ نفر در روسیه بر ضد کووید-۱۹ واکسینه می‌شوند و ایمن‌ساختن جمعیت در برابر کرونا ضروری است.

موراشکو همچنین گفت که تولیدکنندگان خارجی واکسن کووید-۱۹ درخواست ثبت فراورده‌هایشان در این کشور را داده‌اند، اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

روسیه تا به حال از واکسن‌های تولیدی خودش برای ایمن‌سازی مردم استفاده کرده است و کارزار واکسیناسیونش را از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع کرده است.

مسکو هفته پیش همچنین واکسیناسیون دوباره افرادی که بیش از شش ماه از واکسن‌زدنشان می‌گذشت، را آغاز کرد تا میزان حفاظت در برابر کروناویروس را افزایش دهد.

روسیه همچنین روز سه‌شنبه ۲۳۳۷۸ مورد جدید کووید-۱۹، از جمله ۵۴۹۸ مورد در مسکو گزارش کرد و شمار کلی موارد عفونت در این کشور از ابتدای پاندمی به ۵۶۵۸۶۷۲ مورد رسید.

کارگروه کووید-۱۹ روسیه شمار کلی مرگ‌های ناشی از کرونا در این کشور را ۱۳۹۳۱۶ مورد اعلام کرده است، اما بسیاری از کارشناسان این رقم را دقیق نمی‌دانند، چرا که در روسیه فقط افرادی که تنها علت مرگشان کووید-۱۹ باشد، جزء تلفات این بیماری به حساب آورده می‌شوند.

کرملین می‌گوید از ایده قرنطینه سراسری و بستن مرزها میان مناطق روسیه برای توقف انتشار ویروس حمایت نمی‌کند، گرچه برخی از رهبران مناطق ممکن است اقدامات سختگیرانه‌ی هدفمند مانند ممنوع کردن رویدادهای گروهی و محدود کردن ددسترسی به کافه‌ها و رستوران‌ها را  برای مهار پاندمی اعمال کنند.

کد خبر 612704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha