چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
۰ نفر

ارقام رسمی تلفات کرونا در اندونزی که با بدترین موج پاندمی ناشی از شیوع سویه‌ی دلتای روبرو است، روز چهارشنبه از مرز ۱۰۰۰۰۰ گذشت.

Indonesia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ۱۴ ماه از ابتدای پاندمی تا ماه مه (اردیبهشت) طول کشید تا اندونزی از مرز ۵۰۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا عبور کرد، اما اکنون فقط در طول بیش از ۹ هفته شمار تلفات دو برابر شده است. وزارت بهداشت اندونزی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴۷ مورد جدید مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرد و به این ترتیب شمار تلفات کرونا در این کشور به  ۱۰۰۶۳۶ مورد رسید.

تصور بر این است که ارقام واقعی تلفات بیشتر از ارقام رسمی باشد.

یک گروه مستقل ثبت داده‌های کروناویروس به نام LaporCOVID-19 که آمار مرگ‌های کرونا در خانه‌ها را گردآوری می‌کند، می‌گوید از  ابتدای ماه ژوئن (اوائل خرداد) بیش از ۲۸۰۰ نفر در اندونزی در حالت ایزوله شده در خانه‌ها فوت کرده‌اند. به گفته این گروه برخی از این مرگ‌ها در ارقام رسمی بازتاب پیدا نمی‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بیمارستان‌ها در اندونزی نیازمند اتاق‌های ایزوله، اکسیژن، تجهیزات محافظ پزشکی و شخصی هستند و این کشور همنین نیاز به بیمارستان‌های سیار و کیسه‌های جنازه دارد.

لیا پارتاکوسوما، دبیر کل انجمن بیمارستان‌های اندونزی می‌گوید شمار کافی تخت‌های مراقبت‌ ویژه به خصوص خارج از  جاوه، جزیره اصلی اندونزی وجود ندارد و به گفته او گزارش‌های بسیاری از مرگ مردم در خانه‌ها به دست این انجمن رسیده است.

اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت جهان است از ماه مارس ۲۰۲۰ بیش از ۳.۵ میلیون مورد کووید-۱۹ ثبت کرده است. ماه ژوئیه (تیر) مرگبارترین ماه از هنگام شروع پاندمی در این کشور بوده است و بیش از ۳۰۱۰۰ مورد مرگ – بیش از سه برابر بیشتر از ۷۹۱۴ مرگ در ماه ژوئن (خرداد)- در آن ثبت شده است. میزان مرگ بر حسب سرانه جمعیت در اندونزی در حال حاضر یکی از بدترین‌ها در منطقه آسیای جنوب شرقی است و فقط میانمار از این لحاظ در وضعیت بدتری است

کد خبر 618933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha