همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی امام خمینی (ره) را تجسم واقعی آرمان و معنویت دینی توصیف و بر رسالت انجمن‌های اسلامی دانشجویان در ترسیم این چهره از امام راحل برای تشنگان معنویت و حقیقت دردنیا تاکیدکرد.

به گزارش ایسنا، نوه  امام(ره) در دیدار با اعضای اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایران در اروپا ادامه داد: امروز خلاء معنویت در دنیا درد مزمنی است که بشریت از آن رنج می برد و از این رو انجمن‌‌های اسلامی می‌توانند با الهام از نوشته‌ها و سخنان امام راحل ‌مرهمی بر این درد مزمن بگذارند.

وی تاکید کرد:‌ امام تنها یک رهبر سیاسی نبود از این رو باید ابعاد وجودی آن بزرگوار برای همگان تبیین و ترسیم شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران، وی گفت: با توجه به نیاز دانشجویان خارج از کشور به حفظ هویت و ماهیت ملی واسلامی خود انجمن‌های اسلامی بهترین محمل برای هویت‌سازی دانشجویان هستند. از این رو این تشکل می‌تواند پایگاهی باشد که دانشجویان ایرانی و مسلمان را به هویت ملی و دینی خود گره‌زند.

وی در این دیدار که پنج‌شنبه شب در حرم مطهر امام راحل انجام شد داشتن ایمان و انگیزه را عامل اساسی تقویت و رشد انجمن‌های اسلامی دانشجویان خارج از کشور خواند و گفت: حضور در خارج از کشور و در اقلیت بودن در آنجا انرژی انسان را مضاعف می‌کند از این رو اگر کسی با انگیزه باشد ایدئولوژی و ولایتش قوی‌ترمی‌شود.

سیدحسن خمینی در ادامه تاکید کرد: موقعیت شما در خارج از کشور مسوولیت سنگینی را متوجه شما نموده است که با اقدامات مفیدی که در این اتحادیه می‌توانید انجام دهید می‌توانید دوره‌ی خوبی را داشته باشید.

یادگار امام راحل دینداری و درد دین داشتن را موجب تجلی علقه‌ی معنوی در میان دانشجویان خارج از کشور عنوان و تصریح کرد: ‌انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور باید یاری‌گر و کمک رسان دانشجویان در حوزه‌های دینی، سیاسی، عاطفی و علمی باشند.

وی اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با داشتن سبقه طولانی و اعضای ارزشمند می‌توانند با استفاده از تجربیات خود، این تجربه را همچون سرمایه‌ای نیکو در حرکت رو به پیشرفتش به کار گیرد.

سیدحسن خمینی تحصیل در دیار غربت را مستلزم داشتن مامنی برای تقریب هویت‌ها و ارزش‌ها دانست و به نقش برجسته این اتحادیه در کمک به هویت‌یابی اعضا و دانشجویان در خارج از کشور اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: انسان هنگامی که در خارج از کشور تحصیل یا زندگی می‌کند نیاز به یک پایگاه هویت‌یابی دارد که این موضوع را می‌تواند با تعامل با دیگر هموطنان و هم نوعان خویش تقویت کرده و در این جهت خود را بالنده و توانمندی‌هایش را افزایش دهد.

نوه‌ی امام با تاکید بر اصل هویت دینی انجمن‌های اسلامی در اروپا و آمریکا افزود: اصل هویت دینی انجمن‌های اسلامی در اروپا باید توسعه یافته و این موضوع در راس برنامه‌های این اتحادیه قرار گیرد.

سید حسن خمینی به تعامل گسترده انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و آمریکا با دانشجویان مسلمان دیگر کشورها تاکید و اظهار کرد: کار بسیار نیکویی است که این اتحادیه تنها منحصر به دانشجویان ایرانی نباشد بلکه افرادی که به فرهنگ و هویت شما نزدیک‌ترند را جذب کرده و از این طریق فعالیت‌های خود را غنا بخشید.

وی گفت: فعالیت‌های این اتحادیه فعالیت‌های بسیار خوبی است که با توسعه آن می‌توانند تاثیرگذاری‌اش را افزایش دهد.

کد خبر 61253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز