گروه سیاسی: فرزند یادگار امام راحل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وقایع غزه نشانگر این ضرورت است که نظام بین‌الملل محتاج تحول است.

سیدحسن خمینی که در افتتاحیه «نشست دهه چهارم ضرورت تعامل و تحول» که از سوی جمعیت توحید و تعاون برگزار شد، سخن می‌گفت، افزود: نظم بی‌بنیان ظلم‌مداری که در دنیا حاکم است، نتوانسته، نمی‌تواند و نخواهد توانست گوشه‌ای از عدالت پیامبران عظیم‌الشأن را برقرار کند.

وی با بیان اینکه حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب به 2 صورت انقلابی با شیب تند  یا اصلاحی با شیب کند صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این حرکت به هر سرعتی صورت گیرد مهم نیست، مهم آن است که این دو موقعیت به درستی شناخته شود. همان‌طور که چشم بستن به واقعیت‌ها و ندیدن عیوب بسیار غلط است، نگاه بی‌انصافانه و سیاه‌نمایی همه چیز را به نابودی می‌کشاند.

وی همچنین با بیان اینکه وضع موجود کشور در تمامی سطوح فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از روزگار گذشته بهتر است، خاطرنشان کرد: وضع موجود چون ملموس است کمتر به آن پرداخته می‌شود و بسیاری از ما درک درستی از وضع موجود نداریم.

در حاشیه نشست دهه چهارم؛ ضرورت تعامل و تحول که صبح دیروز و با حضور چهره‌ها و شخصیت‌هایی چون میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، کمال خرازی، محمدرضا عارف، مرتضی نبوی، عبدالواحد موسوی لاری، مجید انصاری، بیژن زنگنه، محسن مهرعلیزاده، مرتضی طلایی، عماد افروغ، حسین مرعشی، امیر محبیان، الهه کولایی، سید محمود دعایی، محمد سلامتی و حبیب‌الله بی‌طرف و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی برگزار شد، خبرنگاران از فرصت به‌دست آمده بهره برده و با بسیاری از حاضران در این نشست به گپ‌وگفت انتخاباتی پرداختند.

به گزارش ایسنا، سید محمد خاتمی درحاشیه این همایش گفت: نسبت به نامزدی‌ام و در مورد تردیدهایی که دارم مشغول فکر کردن هستم و ان‌شاءالله این تردیدها هم مرتفع شود.

عبور از احمدی‌نژاد

مرتضی نبوی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حاشیه این نشست گفت که بحث عبور از احمدی‌نژاد در میان اصولگرایان مطرح نیست.

نظر قطعی

مصطفی پورمحمدی گفت: مردم از اختلاط و امتزاج خطوط سیاسی سودی نخواهند برد. اینکه هر جریان با شاخص‌ها و تعاریف و معیارهای شفاف، وارد عرصه انتخابات شود، قطعا به نفع کشور خواهد بود.

وزیر پیشین کشور همچنین درباره اعلام نامزدی‌‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: هنوز به‌نظر قطعی برای ورود به عرصه انتخابات نرسیده‌ام؛ بنده نیز در حال رایزنی با دیگران هستم.

کد خبر 73104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز