حلقه ازدواج، تعدادی طراحی و نامه و یک آلبوم عکس خانوادگی متعلق به سیلویا پلات، یکی از مشهورترین چهره‌های ادبیات انگلیسی در ساتبیز به حراج گذاشته می‌شود. اشیای به حراج گذاشته شده تصویری منحصر به فرد از پلات ارائه می‌دهد و چیزهایی از زندگی زناشویی پر فراز و نشیب او فاش می‌کند.

سیلویا پلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ساتبیز ۵۵ مورد از یادگاری‌های شخصی سیلویا پلات را به فروش می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انجیل خانواده پلات و نامه‌هایی اشاره کرد که بین او و همسرش تد هیوز رد و بدل شده‌اند؛ رابطه‌ای که یکی از مشهورترین روابط دنیای ادبیات است. 

دکتر گابریل هیتون، متخصص ادبیات انگلیسی و نسخه‌های خطی ساتبیز می‌گوید که این حراج بی‌سابقه است و یادگاری‌ها، نشان‌دهنده عمق خلاقیت، عشق او به تد هیوز و شوخ‌طبعی پلات است. ۳۲ نامه‌ای که به فروش گذاشته می‌شود، شامل نامه‌هایی است که سیلویا اکتبر ۱۹۵۶ به هیوز نوشت و نامه‌هایی که تا سال ۱۹۶۱ برای خانواده همسرش می‌فرستاد. به گفته هیتون، در این نامه‌ها در شروع رابطه می‌توان دید که پلات عمیقا عاشق است و چقدر برای آینده اشتیاق دارد. همزمان خواننده در این نامه‌ها درکی از همکاری ادبی آن‌ها پیدا می‌کند و می‌بیند که چطور با یکدیگر کار و فکر می‌کردند. 

حراج نامه‌های عاشقانه سیلویا پلات در ساتبیز | نامه‌ها، آلبوم خانوادگی و نقاشی‌های شاعر مشهور از همسرش
پلات و دخترش فریدا هیوز

در این نامه‌ها همچنین می‌بینید که پلات، زمانی که هیوز تقریبا ناشناخته بود، او را به شرکت در مسابقه معتبر شعر هارپر تشویق می‌کرد. موفقیت تد در سال ۱۹۵۷ در این مسابقه به توسعه کار او کمک زیادی کرد.

یکی دیگر از اشیای جالب توجه این حراج، آلبومی خانوادگی است شامل عکس‌های سفر جاده‌ای سیلویا و تد در امریکا، ماهیگیری در رودخانه یلو استون و گشت و گذار با دوستان خانوادگی، از جمله تی‌. اس الیوت است. این آلبوم که هیتون آن را یک آلبوم عکس صمیمی خانوادگی توصیف می‌کند، خاطراتی از زندگی این زوج از دوران بعد از ماه عسل تا سال آخر در دوون را دربرمی‌گیرد.  به گفته هیتون در این آلبوم تصاویر زیادی از سفر جاده‌ای آن‌ها وجود دارد که هیوز بارها در نامه‌ها، به خصوص نامه‌های تولد از آن‌ یاد کرده است. از نظر ارائه تصویری از ازدواج آن‌ها، این آلبوم واقعا زیبا است. 

در این حراجی همین‌طور مجموعه‌ای از کارت‌های تاروت وجود دارد که هیوز به پلات هدیه داده بود. به اضافه یک مجسمه مصری که هیوز در ماه عسل به همسرش هدیه داده بود و نقاشی‌هایی از تد که سیلویا در ماه عسل از او کشیده است. 

حراج نامه‌های عاشقانه سیلویا پلات در ساتبیز | نامه‌ها، آلبوم خانوادگی و نقاشی‌های شاعر مشهور از همسرش
پرتره‌ای که پلات از هیوز نقاشی کرده است

در نامه‌ها و یادگاری‌ها ما شاهد شوخ‌طبعی سیلویا پلات هستیم. نامه‌هایی وجود دارد در آن‌ها او با زبان طنز از زندگی در کمبریج اعلام نارضایتی می‌کند و همین‌طور کاریکاتوری که در آن شاعر بیزاری خود از خانه‌داری را نشان می‌دهد: در آن پلات تصویری از خود کشیده است که با تبر به مهمان شامش حمله می‌کند. 

حراج نامه‌های عاشقانه سیلویا پلات در ساتبیز | نامه‌ها، آلبوم خانوادگی و نقاشی‌های شاعر مشهور از همسرش
یک طراحی شوخ‌طبعانه از پلات

[سیلویا پلات (۶۳-۱۹۳۲) شاعر و نویسنده امریکایی برنده جایزه پولیتزر، بیشتر با اشعارش شناخته شده، اما یکی دیگر از مشهورترین آثار او، کتاب خودزندگینامه‌ای با نام حباب شیشه‌ای است که در آن از افسردگی و تنهایی‌اش نوشته است. پلات و هیوز در کمبریج با یکدیگر آشنا شدند و زندگی زناشویی آن‌ها حواشی بسیاری داشت. آن‌ها سرانجام در سال ۱۹۶۲ جدا شدند و شش ماه بعد پلات بعد از درگیری شدید با افسردگی، به زندگی خود خاتمه داد.]

کد خبر 611919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha