مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار اپلیکیشن ماسک، استان گیلان و رشت جزو استان‌های با وضعیت زرد گزارش شده است.

کرونا

«حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با همشهری آنلاین بیان کرد:با این حال افزایش تعداد شهرهای نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی به شهرستان آستارا، گیلان را در معرض موج پنجم شیوع کرونا قرارداد. 

وی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی گیلان خبر داد گفت: خوشبختانه گونه جدید کرونا دلتا در گیلان مشاهده نشده و کلیه تست‌های انجام شده از بیماران بستری در شهرهای نارنجی و قرمز استان در این خصوص منفی بوده است.

رخ شاد، با تاکید به اینکه روند افزایش مبتلایان و بستری شدگان در استان‌های همجوار به‌خصوص شهرهای غربی مازندران و اردبیل بالا است، هشدار داد گیلان در معرض وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.

 این مسئول دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت وجود سایر شهرهای نارنجی و قرمز کشور نشان از گسترش مجدد این ویروس به سمت شهرهای شمالی است افزود: نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مبتلایان و بستری شدگان در مراکز درمانی استان را شاهد بودیم که این موضوع نگران کننده است و از شهروندان تقاضا داریم از حضور در مراکز تجمعی و پر ازدحام، رستوران‌ها و حمل نقل شهری بدون تهویه جدا خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی های لازم را برای خدمات دهی مراکز درمانی و افزایش تخت‌های بیمارستانی پیش بینی کرده گفت: با ورود ۵۵ نفر بیمار جدید به بیمارستان‌ها، آمار بستری‌های استان امروز به ۲۹۰ نفر افزایش پیدا کرد. روز گذشته شهرهای رشت و صومعه سرا بیشترین تعداد بستری شدگان را داشتند.

شهرستان آستارا از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده و شهرستان‌های ماسال، رودبار و آستانه اشرفیه در گیلان نارنجی هستند.

کد خبر 611845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha