مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

وضعیت شیوع کرونا و رنگ‌بندی‌ شهرها مدام در حال تغییر است و با وجود اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۹ فروردین مبنی بر ۲۳ شهرستان قرمز، ۴۴ شهرستان نارنجی، ۲۸۷ شهر زرد و ۹۴ شهر آبی، اما آمار جدید خبر از تغییر این وضعیت می‌دهد.

بستری کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آغاز سفرهای نوروزی در سال جدید وضعیت کرونا در برخی نقاط کشور تغییر کرد و مسئولان ذی‌ربط در استان‌ها و شهرستان‌های درگیر، تصمیماتی برای خروج از بحران پیش آمده اتحاذ کردند.

تست مثبت ۳۳ درصدی کرونا در اسفراین

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در تازه‌ترین اظهاراتش گفت: اکنون تست ۳۳ درصد از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز تحت پوشش این دانشکده در اسفراین مثبت است.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی امروز ۱۱ فروردین اظهار کرد: آمار بیمارانی که تست کرونا آنها در هفته های اخیر مثبت شده نسبت به قبل از تعطیلات نوروزی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته ‌است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین درباره سرنوشت ۱۳ بیمار کرونای انگلیسی در این شهرستان گفت: تعدادی از این بیماران که در منزل قرنطینه اجباری هستند در روزهای اخیر به دلیل شدت بیماری  در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

هشدار قرمز کرونایی برای هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم از افزایش چشمگیر شمار بستری‌های کرونا در استان خبر داد و گفت: متاسفانه با توجه به شرایط موجود، استان به ویژه بندرعباس در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار دارد.

دکتر حسین فرشیدی شب گذشته اظهار کرد: شمار بستری های کرونا در هرمزگان نسبت به هفته قبل بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته و متاسفانه بیشتر مبتلایان نیز از نوع کرونای جهش یافته هستند. فرشیدی بیان کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در هرمزگان، در  ۴۸ ساعت گذشته دو بخش کووید با ظرفیت ۲۰ تخت دربیمارستان شهید محمدی بندرعباس راه‌اندازی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: اکنون ۱۷۵ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند. دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: از شمار بستری های کرونا،   ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که حال ۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با اشاره به ورود مسافران از اسکله‌ها، فرودگاه‌ها و مبادی ورودی در شهرستان رودان، جاسک و پارسیان افزود: تاکنون از۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر در مبادی ورودی استان آزمایش کرونا گرفته شده که از این شمار آزمایش ۵۱ نفر مثبت گزارش شده است.

رکورد ۱۰۰ روزه در آذربایجان‌غربی شکست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم  گفت: طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۵۵۴ نفر رسیده که بیشترین میزان در ۱۰۰ روز گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: از این تعداد، ۲۸۲ نفر مشکوک و ۲۷۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند. وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۱ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری و ۲۹ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۴۴۵ نفر، بستری شدن حدود ۱۱۰ نفر و فوت ۴ تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به۳۷۶۱ نفر رسید.

 آمار رو به افزایش کرونا در اردبیل 

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل،   در ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان جدید با روند صعودی جزئی به ۳۷ نفر رسیده و شمار بستری همزمان مبتلایان نیز به ۱۸۷ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: با بستری شدن ۳۷ مبتلای جدید در شبانه‌روز گذشته و با بستری بودن ۴۷ نفر از مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان، وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا شکننده است. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل،   تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

 سیر صعودی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به سیر صعودی شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹،   این روند را نگران‌کننده خواند.

عباسعلی درستی افزود: آمار ورودی کرونایی‌ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.  وی اظهار کرد:۲ هفته قبل آمار بستری‌های کرونایی استان زیر ۴۰۰ نفر بود که این رقم اکنون به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

درستی اضافه کرد: موارد مثبت روزانه ابتلا به کرونا نیز در استان رو به افزایش و نگران کننده بوده و تعداد فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی نیز شروع به افزایش کرده است. وی ادامه داد: تعداد شهرهای نارنجی کرونا در آذربایجان شرقی نیز سیر صعوی دارد به گونه‌ای که اکنون شهرستان‌های هشترود، میانه،   شبستر،   جلفا و عجب شیر نارنجی هستند و سراب قرمز است.  

 ابتلای ۵۹ نفربه ویروس انگلیسی در هشترود

فرماندار هشترود هم با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان گفت: تاکنون ۵۹ نفر مبتلا به این ویروس در هشترود شناسایی شده‌اند. امین امینیان افزود: تعداد کل مبتلایان به کرونا در شهرستان هشترود یک هزار و ۵۰۹  نفر و از این تعداد ۷۵۳ نفر خانم و مابقی آقا هستند. وی گفت: از مجموع مبتلایان به کرونا در شهرستان هشترود ۸۸۰  نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

 ۱۳۲ کرونایی در منطقه کاشان بستری هستند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم گفت: اکنون در مجموع ۱۳۲بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند. مریم امیدی افزود: از این تعداد، ۱۲۳ بیمار در کاشان و ۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار موارد بستری بیماران کویید  ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این منطقه را ۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۶ نفراز بیماران در کاشان ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند. امیدی اظهار کرد: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۸۶ مورد جدید به ۱۵ هزار و ۷۰۲نفر رسید. وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۳ نفر در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

نگرانی از افزایش بستری‌ها در البرز

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز هم گفت: دیروز تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی به ۱۶۰۰ نفر رسیده این در حالی است که در اسفندماه در بدترین حالت بین ۹۰۰ تا هزار نفر بود. مهرداد بابایی اظهار کرد: در حال حاضر به جز شهرستان‌های اشتهارد و طالقان که در وضعیت زرد قرار دارند،   سایر شهرستان‌های البرز نارنجی هستند.

وی ادامه داد:  ۴۶۹ بیمار در بیمارستان‌های البرز بستری هستند این در حالی است که طی دو روز گذشته تعداد بستری‌ها حدود ۴۲۶نفر بوده است. بابایی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۲۰ نفر به بیماران بستری استان اضافه می‌شود و این روند افزایش نگران کننده است.

تاکستان قرمز شد

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین،   دیروز ۱۰ فروردین،   ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین شناسایی و ۵۴ نفر نیز در این مدت بستری شدند. با احتساب این تعداد بستری‌ها،   کل بیماران بستری در سطح بیمارستان‌های استان قزوین به ۲۳۹ نفر رسید،   ۵۵ نفر از بیماران نیز دراین مدت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بدحال و متصل به دستگاه‌های کمک تنفسی ۱۸ نفر بوده و ۳ فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد. در آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت درباره رنگ بندی شهرهای کشور در استان قزوین،   البرز،   بوئین‌زهرا و قزوین نارنجی و تاکستان دروضعیت قرمز قرار دارد.

احتمال موج سوم درسیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۴۶ مورد جدید به ۲۸ هزار و۴۹۷ نفر رسید. سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اینکه موج بعدی شیوع ویروس کرونا در استان احتمالاً ناشی از ویروس جهش یافته باشد،   تصریح کرد: مردم اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کروناخواهیم بود.

خیز آمار کرونا در سمنان

طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۹ بیمار کرونایی در استان شناسایی شدند،   همچنین در این بازه زمانی یک نفر جان خود را از دست داد.

موارد جدید کرونای انگلیسی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی موارد جدید کرونای انگلیسی در استان، گفت: ۸۰ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بستری شدند. آبتین حیدرزاده  تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان را به ۳۳۰ نفر افزایش یافته است،   افزود: ۸۰ نفر از این بیماران بدحال بوده ودر آی سی یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های گیلان که تعداد مسافران در آنجا بیشتر بوده چند نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شدند،   گفت: ازآنجایی که سرعت انتقال این نوع ویروس بالاتر است،   احتمال افزایش مبتلایان به آن طی چند روز آینده وجود دارد.

سیر صعودی آمار فوتی در ایذه

رئیس بیمارستان شهدای ایذه از سیر صعودی آمار فوت بیماران کرونایی در شهرستان ایذه خبر داد. امرالله اورکی اظهار کرد: درصد آمار فوت در ۱۰ روز ابتدایی سال جدید نسبت به ماه‌های گذشته مجدداً روند صعودی به خود گرفته وهمچنان ادامه دارد.

وی گفت: بیشتر موارد بستری که منجر به فوت شدند در مراسم‌ مختلف شرکت کرده بودند و این زنجیره با برگزاری مراسم‌ها،   تجمع‌ها هرگز قطع نخواهد شد.

کد خبر 592388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha