مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

با افزایش روند صعودی کرونا در گیلان تمام بیمارستان‌های استان، بیماران کرونایی پذیرش می‌کنند.

بستری بیمار

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با قرارگیری ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا، بیش ‌از ۶۰۰ نفر بیمار کرونایی و ۱۰۰ نفر بیمار بدحال دربخش ICU بیمارستان‌های گیلان بستری شدند. دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش ناگهانی این آمار را بی سابقه اعلام کرد.

«حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در همه بیمارستانهای عمومی و خصوصی استان به همشهری آنلاین خبر داد.

وی افزود: در جلسه‌ امروز با حضور روسای بیمارستان‌های عمومی و خصوصی گیلان در دانشگاه علوم پزشکی استان  به پذیرش بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های عمومی و خصوصی به جز بیمارستان‌های تخصصی پورسینا، حشمت و شفا تاکید شد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: در حال حاضر ۶۵۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و خوشبختانه از لحاظ تعداد تخت‌های بیمارستانی مشکلی نداریم.

وی افزود: ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان شناسایی و بستری شدند.

همزمان «آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز به مدت دو هفته در استان خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پس از تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم‌گیری برای ادامه تعطیلی‌ها برعهده ستاد مقابله با کرونا استان است که براساس وضعیت شهرستان اعمال محدودیت کند همچنین در شهرستان‌های نارنجی این محدودیت‌ها برای مشاغل گروه ۳ و ۴ اعمال می‌شود.

 ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و سه شهرستان ماسال، رضوانشهر و سیاهکل نیز در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

کد خبر 593793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha