مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعطیلات یک هفته‌ای پایتخت و استان البرز و افزایش ورود مسافران، می‌تواند گیلان را در معرض موج جدیدی از مبتلایان به کرونا قرار دهد.

مسافرت در ایام کرونا

انوش دهنادی مقدم، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همشهری گفت: تاوان بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و افزایش حضور مسافرین در گیلان را کادر درمانی و پرستاری پس خواهند داد.

وی اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۵۸ نفر ورودی جدید به بیمارستانهای استان داشتیم که از این تعداد  ۱۰۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

دهنادی مقدم با بیان اینکه با افزایش مبتلایان خوشبختانه با کمبود تختهای بیمارستانی مواجه نیستیم، افزود: در فروردین ماه گذشته ۱۰۷۵ نفر در استان بستری بودند که توانستیم این تعداد بیمار را در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان بستری کنیم. در حال حاضر نیز مشکلی برای پذیرش بیماران جدید در استان نداریم و با حضور مسافرین نیز پیش بینی‌های لازم با روسای بیمارستانهای شهرستانها در پذیرش بیماران جدید تمهید شده است.

در همین رابطه علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت نیز به همشهری آنلاین بیان کرد: در حال حاضر در سطح مراکز درمانی شهرستان رشت ۲۹۰ بیمار کرونایی بستری هستند و تخت‌های بیمارستانی شهرستان جوابگوی بیماران خواهد بود.

فرماندار رشت افزود: تعداد مرگ و میر در بیمارستانهای شهرستان به حداقل رسیده است که خوشحال کننده است. اما با توجه به سرعت سرایت ویروس دلتا نگران افزایش بیماران در شهرستان رشت هستیم.

 وی در پاسخ به اعمال محدودیت‌های ترددی و مسدودیت سواحل و تفرجگاههای شهرستان در تعطیلات پیش رو بیان کرد: تصمیم برای مسدودیت محورهای ورودی استان بر عهده ستاد استانی مقابله با کرونا است، اما در شهرستان رشت مصوب کردیم کلیه تفرجگاهها، بوستان و پارکها و نیز سواحل تعطیل شوند و طرح‌های سالم سازی دریا به منظور جلوگیری از ازدحام مسافرین از ارایه هر گونه خدمات به مسافران خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین از اطراق شبانه در پیاده روها و اطراف بوستانها در داخل شهرستان رشت جلوگیری بعمل می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افزایش بستری بیش از ۵۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان و تعطیلی یک هفته‌ای استانهای تهران و البرز، موج جدیدی از سفر به گیلان آغاز شده است. این سفرها قبل از اعلام ممنوعیت سفر به گیلان بوده است. این درحالیست که تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی استان رشد سه برابری داشته است و در شبانه روز گذشته ۵ نفر فوت کرده‌اند.

کد خبر 615717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha