مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همیشه وقتی پای «ترین‌ها» به دنیای خودرو باز می‌شود، هیجان و ماجراجویی فراوانی به همراه خود می‌آورد. از سریع‌ترین و قوی‌ترین گرفته تا بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین؛ اما با این حال همواره حساب گران‌ترین از بقیه جداست. اگر هم قرار باشد گران‌ترین شاسی‌بلندها را لیست کنیم که دیگر چیزی بهتر از آن نیست.

گران‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

سال ۲۰۲۱ بی‌تردید سال اقبال بی‌مانند خودروهای برقی بود. البته تردیدی هم نیست که این کلاس از محصولات قرار است تا سالیان بعد نیز چنین موفقیت‌هایی را تکرار کنند. وقتی در باما نگاهی به اخبار خودرو می‌اندازیم، می‌بینیم که هر از گاهی یک شرکت خودروساز بزرگ اعلام می‌کند که در آینده‌ای نه‌چندان دور تولید مدل‌های درون‌سوز (بنزینی یا دیزلی) خود را متوقف می‌کند.

با این حال هنوز هم بیشترین سهم بازار جهانی خودرو را محصولات سنتی بنزینی در اختیار دارند. هرچند اوضاع اقتصاد جهانی کمی با تنش روبرو شده ولی هم‌چنان محصولات لوکس مشتریان خاص خود را دارند. داریم درباره شاسی‌بلندهای لوکسی صحبت می‌کنیم که سال ۲۰۲۱ در صدر لیست قیمت جدید خودرو بوده‌اند.

۱۰ - ب‌ام‌و 

  • قیمت: ۱۰۸ هزار دلار

نسخه فول‌آپشن شاسی‌بلند کوپه باواریایی‌ها سرانجام توانست در این لیست جایی برای خود دست و پا کند. ب‌ام‌و X۶ جدید اگرچه از نظر طراحی تغییرات ملایمی را تجربه کرده است ولی از نظر فنی و تجهیزات به وضوح یک گام بالاتر آمده است. این خودرو همواره در مدل‌های قبلی خود به صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی عرضه می‌شد در حالی که اکنون رینگ‌های استاندارد آن ۲۱ و ۲۲ اینچی هستند. کمتر کسی می‌داند که X۶ جدید در قیاس با مدل قبلی حدود ۲۶ میلی‌متر کشیده‌تر و ۱۵ میلی‌متر عریض‌تر شده است، اما ارتفاع آن حدود ۶ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

۹ - مرسدس‌بنز GLE

  • قیمت: ۱۱۶ هزار دلار

واقعیت این است که انتظار نداشتیم مرسدس‌بنز به این زودی‌ها نسخه جدیدتری از GLE خود را روانه میدان کند. دست‌کم تصاویر جاسوسی این‌گونه نشان می‌داد که کوپه جدید آلمان‌ها خود را برای سال ۲۰۲۲ آماده کرده است. با این حال بازگشت این شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند موجی از هیجان را به بازار تزریق کرد. خودرویی که هم‌چنان از همان پیشرانه هیبریدی ۳ لیتری شش سیلندر توربو بهره می‌برد که ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. خبر خوب درباره ویرایش ۲۰۲۱ استفاده از فناوری خیره‌کننده EQ Boost است که در صورت درخواست راننده ناگهان ۲۱ اسب‌بخار بیشتر را در اختیار او قرار می‌دهد.

۸ - رنجرور اسپرت

  • قیمت: ۱۳۰ هزار دلار

خانواده شاسی‌بلندهای رنجرور برای شرکت مادر یعنی لندرور حساسیت بسیاری دارد. چراکه برخلاف تولیدات اصلی خانواده که رویکرد تخصصی آفرود دارند، محصولات رنجرور اغلب اسپرت‌تر و لوکس‌تر هستند. بهترین مثالش همین رنجرور اسپرت ۲۰۲۱ که با قیمت عجیبش تبدیل به یکی از گران‌ترین‌های بازار خودرو شده است. شرکت هنوز هم روی عرضه مدل دیزلی این خودرو اصرار دارد. با این حال بهترین نسخه همان مدل ۵ لیتری هشت سیلندر V شکل سوپرشارژ است که ۵۱۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. لندرور تلاش قابل قبولی برای ورود این خودرو به دنیای محصولات سبز را با مدل هیبریدی خفیف آن تجربه کرده بود. مدلی که ۳۵۵ اسب‌بخار نیز قدرت داشت.

گران‌ترین شاسی‌بلندهای بازار را بشناسید

۷ - ب‌ام‌و  X۷

  • قیمت: ۱۴۱ هزار دلار

جدیدترین عضو خانواده X های ب‌ام‌و با این‌که کارشناسان می‌گفتند دیر یا زود با شکست مواجه می‌شود ولی حالا موفق‌تر از همیشه به راه خود ادامه می‌دهد. به خصوص مدل ۲۰۲۱ آن که انبوهی از آپشن‌های جذاب و تجهیزات مدرن دارد. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و که در این لیست حضور دارد با تیپ M نیست ولی با این حال پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر V شکل آن می‌تواند ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده ۸ سرعته به صورت ۴WD به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

۶ - مرسدس‌بنز G-Class

  • قیمت: ۱۵۷ هزار دلار

برای خرید یکی از باوقارترین، لوکس‌ترین، آفرودترین و البته قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا ۱۵۷ هزار دلار کاملاً ارزش پرداخت را دارد. نسخه جدید G کلاس مانند تمام تولیدات خانواده از همان فرمت طراحی مکعب مستطیلی و چراغ‌های دایره‌ای استفاده می‌کند. اتفاق جالبی که مرسدس برای مدل ۲۰۲۱ این خودرو رقم زد اجرای برنامه G Manufaktur بود. برنامه‌ای که این اجازه را به خریدار می‌دهد که طراحی بیرونی و داخلی خودرو را به صورت سفارشی و سلیقه‌ای انجام دهد. هنوز هم زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل دو توربو با ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود. البته نسخه G۶۳ با قدرت ۵۷۷ اسب‌بخاری هم در دسترس است.

۵ - مرسدس-می‌باخ GLS ۶۰۰

  • قیمت: ۱۶۰ هزار دلار

کم‌کم به قسمت‌های جذاب این لیست می‌رسیم. بالاترین سطح لوکس‌گرایی در محصولات مرسدس‌بنز را به وضوح می‌توان روی تولیدات سری می‌باخ مشاهده کرد. شاسی‌بلند تازه‌وارد جی‌ال‌اس این شانس را داشته که بتواند تبدیل به یکی از گزینه‌های فوق لوکس شرکت شود. محصولی که تمام صندلی‌های آن مجهز به ماساژور است. حتی روی داشبورد آن نیز چرم ناپا دیده می‌شود. در چنین خودروهایی مشتریان کمتر به دنبال قابلیت‌های فنی هستند. با این حال پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربوی آن به قدرت ۵۵۰ اسب‌بخاری برای همه نیازها کفایت می‌کند.

۴ - رنجرور SVR

  • قیمت: ۲۱۴ هزار دلار

اگر احساس می‌کنید که رنجرور اسپرت از پس نیازهای خاص شما برنمی‌آید پس حتماً باید دست روی ویرایش SVR بگذارید. این خشن‌ترین و خاص‌ترین ویرایش لندرور رنجرور است. مدلی که تقریباً تمام اجزای داخلی آن با فیبرکربن پوشش داده شده‌اند. رینگ‌های ۲۲ اینچی در این مدل به صورت استاندارد تعبیه خواهند شد. پیشرانه همان بلوک ۵ لیتری هشت سیلندر V شکل با سوپرشارژر است که می‌تواند اکنون ۵۷۵ اسب‌بخار قدرت فراهم کند. باورکردنی نیست که شتاب صفر تا صد این خودرو فقط ۵ ثانیه است.

۳ - لامبورگینی اوروس

  • قیمت: ۲۲۲ هزار دلار

تردیدی نیست که اوروس در این لیست یک جای خوب را برای خود دست و پا می‌کند. طبق یک سنت قدیمی لامبورگینی تا پیش از عرضه یک نسخه فیس‌لیفت، برنامه‌ای برای تغییر استراتژی فروش خودرو ندارد. بنابراین اوروس ۲۰۲۱ با مدل ۲۰۲۰ غیر از تغییرات بسیار ساده هیچ فرق دیگری نمی‌کند. البته این غیر از ترکیب متنوع رنگ‌بندی آن است. جذاب‌ترین بخش شاسی‌بلند لامبورگینی پیشرانه هشت سیلندر V شکل توربوشارژ آن است که ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند با این خروجی است که شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه‌ای ثبت می‌شود.

گران‌ترین شاسی‌بلندهای بازار را بشناسید

۲ - بنتلی بنتایگا اسپید

  • قیمت: ۲۴۵ هزار دلار

اولین شاسی‌بلند بنتلی با نسخه اسپید. این ترسناک‌ترین ترکیب موجود است؛ یعنی خودرویی بی‌نهایت اشرافی و البته بی‌نهایت پرقدرت. کاملاً مشخص است که بنتلی قصد داشته تا جایی که ممکن است بنتایگا را شبیه به کانتیننتال جی‌تی کند و در این زمینه موفق هم بوده است. نکته حیرت‌انگیز این خودرو پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر W شکل آن است که ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند.

۱ - رولزرویس کولینان

  • قیمت: ۳۳۲ هزار دلار

باید اعتراف کنیم که هنوز هم نمی‌توان رقیبی برای این محصول رولزرویس پیدا کرد. شاسی‌بلندی که نهایت کیفیت و تجمل را به نمایش گذاشته است. کولینان که اولین محصول دو دیفرانسیل رولزرویس به حساب می‌آید روی پلتفرم آخرین نسل سدان فانتوم اجرا شده است. رولزرویس برای این فرزند خود سراغ یک پیشرانه ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل با ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور رفته است

کد خبر 611835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha