مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

به گفته رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی قزوین، میزان درصد خاموشی‌های صنایع قزوین بیشتر از استان‌های همجوار و تهران است.

قطع برق صنایع

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی قزوین با اشاره به کسری ۹هزار مگاواتی برق صنایع در زمان پیک مصرف اعلام کرد: اگر این نسبت برای استان قزوین در نظر گرفته شود حداقل باید بین ۷۸۰ مگاوات مصرف برق به استان تعلق گیرد. درحالی که  سهمیه تخصیص یافته حدود ۶۸۰ تا ۷۲۰ کیلوات است و این نشان اجحاف به استان قزوین  نسبت به  کل کشور است.

«اصغر آهنی‌ها» به همشهری آنلاین گفت: میزان درصد خاموشی‌های صنایع قزوین بیشتر از استانهای همجوار و تهران است. نباید بگذاریم بی‌عدالتی به صنایع در استان ما اتفاق بیافتد و همه نمایندگان محترم مردم و مدیران ارشد استان باید در این زمینه اقدام فوری به عمل آورند.

وی افزود: باید ضمن پیگیری موارد اعلام شده، شرکت برق استان  با صنایع طبق یک برنامه هماهنگ عمل کرده تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود چراکه طبق ماده ۲۵ قانون بهبود کسب وکار، نباید اولویت قطع برق را برای واحدهای صنعتی درنظربگیرند. ضمن اینکه  در سال ۱۴۰۰ بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید محور کار بحث تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها باشد. ما از دادستان محترم استان به عنوان مدعی العموم تقاضای رسیدگی عاجل و کمک به احقاق حق صنایع را داریم.

هفته جاری نیز رئیس دادگستری استان قزوین در گفت و گویی اعلام کرده بود: قطع برق برای صنایع موجب بیکاری هزاران کارگر استان می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی، گفت: باید بررسی شود شرکت‌هایی که ۲۴ ساعته باید فعال باشند، چه تعداد هستند. چون تعطیلی این قسم از شرکت‌ها باعث خسارات جبران‌ناپذیری به مالکین و بیکاری پرسنل آن می‌شود و به‌هیچ‌عنوان نباید برق این شرکت‌ها قطع شود.

وی افزود: همچنین بررسی شود استان‌هایی که هم‌تراز استان قزوین در امر تولید هستند چه میزان نوسان برق دارند و چه مقدار سهمیه به این استان‌ها اختصاص داده شد و چنانچه رعایت انصاف و عدالت لحاظ نشده باشد، موضوع از طریق مسئولان استان و کشور پیگیری شود.

کد خبر 611289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha