امیر قلعه‌نویی، سرمربی پیشین استقلال امروز در شرایطی با گل‌گهر مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که تا چند سال پیش رکورد ۱۲ سال شکست‌ناپذیری مقابل این تیم داشت.

گل‌محمدی و قلعه‌نویی

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر قلعه‌نویی در حالی این هفته با گل‌گهر سیرجان برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد که تقابل‌های او با سرخپوشان به قول خودش «دو نیمه متفاوت» داشته است. امیر در سال‌های آغازین مربیگری، متخصص نتیجه گرفتن برابر پرسپولیس بود. او پس از یک شکست نزدیک در جام حذفی با تیم دسته اولی برق تهران برابر پرسپولیس و نیز یک باخت نزدیک دیگر به‌عنوان سرمربی استقلال اهواز، ۱۲ سال در هیچ رقابتی با هیچ تیمی به قرمزها نباخت. موضوع اصلا عجیب و غریب شده بود و هواداران افراطی امیر به‌شدت پز این ویژگی او را می‌دادند.

۱۲ سال بعد اما در آذرماه سال ۹۳ حمید درخشان این طلسم را باطل کرد و با پیروزی ۲ بر یک در داربی تهران، بالاخره مچ قلعه‌نویی را خواباند. از اینجا به بعد دیگر داستان شروع شد. باخت پشت باخت، فاجعه پشت فاجعه. امیر در بازی برگشت همان فصل هم مقابل پرسپولیس شکست خورد و دبل شد، بعد هم جایگاهش در استقلال را برای همیشه از دست داد. او با تراکتور ۳ گل از پرسپولیس خورد، با ذوب‌آهن ۴ گل از این تیم دریافت و همین بازی رفت امسال هم با گل‌گهر ۵ گل از سرخپوشان پایتخت خورد. اصلا این نتایج حیرت‌انگیز هستند و حالا رسیده‌ایم به جایی که شاید قلعه‌نویی باید برای خودش در حوزه فنی اعاده اعتبار کند. این بازی در کورس قهرمانی برای پرسپولیس اهمیت دارد و در کورس سهمیه برای خود گل‌گهر. بالاتر از همه اینها اما امیر نباز باید ثابت کند هنوز به‌عنوان یک مربی زنده و سرپاست و هنوز زور زخم زدن به پرسپولیس را دارد.

بهترین برد فصل پرسپولیس

۱۳۱ روز بعد از بازی رفت پرسپولیس و گل‌گهر، هنوز هم بهترین برد پرسپولیس و سنگین‌ترین شکست گل‌گهر به همان بازی برمی‌گردد و رکورد آن مسابقه در هیچ بازی دیگری برای ۲ تیم تکرار نشده است. بازی رفت این دو تیم که باید هفته دهم در سیرجان برگزار می‌شد تا انتهای نیم‌فصل عقب افتاد و به‌عنوان آخرین بازی برگزار شد که پرگل‌ترین برد نیم‌فصل اول هم در همین مسابقه رقم خورد. روز اول اسفندماه ۹۹ در سیرجان پرسپولیس با ۵ گل از سد گل‌گهر گذشت تا قهرمانی نیم‌فصل را با فاصله‌ ۲ امتیاز نسبت به سپاهان از آن خود کند. امروز هم فاصله ۲ تیم در صدر جدول دقیقا همان ۲ امتیاز است و پرسپولیس برای حفظ این فاصله محکوم به پیروزی مقابل سیرجانی‌هاست.

تیم یحیی گل‌محمدی در دو سه هفته اخیر هرگز با ترکیب کامل به زمین نرفته و مشکل مصدومیت چند بازیکن اصلی همچنان این تیم را آزار می‌دهد. با وجود این گل‌گهر که هفته گذشته خیلی راحت و ساده به استقلال باخت برای پرسپولیس هم حریف دردسرسازی به‌نظر نمی‌رسد. پرسپولیس هر ۳ بازی اخیرش را برده و گل‌گهر در ۴ بازی اخیر فقط یک برد داشته است.

تیم قلعه‌نویی با شکست به استقلال از رتبه چهارم تا رتبه ششم سقوط کرد و درصورت باختن به پرسپولیس ممکن است تا پله هفتم هم پایین برود. بعد از گل عجیبی که حقیقی در مقابل استقلال خورد ممکن است کادر فنی گل‌گهر باز هم مثل هفته‌هایی از نیم‌فصل اول قید این دروازه‌بان را بزنند و از مهرداد بشاگردی درون دروازه استفاده کنند.

کد خبر 611141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha