۲ ستاره از یاد رفته پرسپولیس و استقلال در چند بازی اخیری که به میدان رفتند به روزهای خوب خود در گذشته بازگشته‌اند.

حسینی و عبدی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

این هفته‌ها در پرسپولیس و استقلال شاهد نمایش خوب ۲ بازیکنی هستیم که مدت‌ها از سطح ایده‌آل فاصله گرفته بودند. مهدی عبدی و حسین حسینی، ستاره‌های غیرمنتظره سرخابی در چند مسابقه اخیر بوده‌اند؛ بازیکنانی که نشان دادند پتانسیل زیادی دارند و درصورت برخورداری از شرایط روحی خوب، می‌توانند به تیم کمک کنند.

مهدی عبدی؛ بازگشت یک قاتل

دوران شهرت مهدی عبدی هنوز حتی به ۲ فصل کامل هم نرسیده است. او در آخرین دقایق داربی رفت لیگ نوزدهم به شکلی غیرمنتظره به زمین آمد و گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند. بعد هم فوجی از گل‌های دیگر هم‌ از راه رسید؛ از گل تثبیت قهرمانی در لیگ پارسال تا گشودن دروازه رقبا در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا. یکی از مهم‌ترین فرازهای کارنامه عبدی اما درخشش عجیب او در داربی رفت امسال بود؛ جایی که بارها ساختار دفاعی استقلال را آزار داد، یک گل زد و چندین حرکت مؤثر دیگر هم داشت. از آن روز به بعد اما عبدی گم شد. او طوری رو به افول گذاشت که هواداران حتی خواهان کنار گذاشته شدن این بازیکن شدند.

عبدی چیزی حدود ۴‌ماه گل نزد و تعدادی موقعیت گل فوق‌العاده را هم از دست داد. با این حال او طی چند هفته گذشته به روزهای خوبش برگشته است. عبدی در بازی حذفی با شاهین بندر عامری گلزنی کرد و نیز در ۲ مسابقه با ذوب‌آهن و مس رفسنجان گل‌های مهم و ۳ امتیازی تیمش را به ثمر رساند. آنچه مسلم است اینکه عبدی نشان داده توانایی بالایی دارد و اگر به هر دلیل مشکلی در بروز استعدادهایش پیدا شود، کادرفنی باید با حوصله و درایت آن را رفع کند. عبدی مهاجمی است که اگر پرسپولیس او را از دست بدهد، شاید بعدا حسابی پشیمان شود.

حسین حسینی؛ زنده با رقیب

فصل گذشته حسین حسینی کاری با استقلالی‌ها کرد که بلافاصله بعد از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، باشگاه دنبال رشید مظاهری رفت و هر طور شده او را جذب کرد. استقلال برای گرفتن رشید مرارت‌های زیادی تحمل کرد. گویا رقم قرارداد این دروازه‌بان بسیار بالاست و غیراز این، شکل جدایی او از تراکتور هم می‌توانست مشکل‌ساز شود. با این حال استقلالی‌ها هر طور بود مظاهری را گرفتند تا از شر اشتباهات حسینی راحت شوند. اوایل هم همه‌چیز خوب بود و مظاهری عملکرد قابل‌قبولی داشت، اما ناگهان او رو به افول گذاشت و بیشتر تمرکزش صرف حواشی شد. در یک مقطع محمود فکری تصمیم گرفت او را نیمکت‌نشین کند، اما حسینی با گل به‌خودی‌اش برابر نفت مسجدسلیمان همه‌چیز را خراب کرد.

فرهاد مجیدی هم کار را با مظاهری شروع کرد، اما او هم به‌تدریج به این نتیجه رسید که باید فضا را عوض کند. از بازی حذفی با ذوب‌آهن که حسین حسینی فیکس شد، تا امروز رشید نیمکت‌نشین مانده و عملکرد حسینی هم هفته به هفته بهتر شده است. حسینی ۲ کلین‌شیت سخت و ارزشمند برابر پدیده و گل‌گهر سیرجان داشت. او حالا مدتی است که در قالب همان گلر رکوردشکن چند فصل پیش جا خوش کرده است. اینطور به‌نظر می‌رسد که حسینی را جادوی «رقابت» در اوج نگه می‌دارد، وگرنه پارسال که او با جدایی مهدی رحمتی به تنها گلر اسمی استقلال تبدیل شد، نتوانست انتظارات را برآورده کند. اگر می‌خواهید حسینی را در فرم ایده‌آل ببینید، هر طور شده برای او رقیب جور کنید!

کد خبر 610597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha