حامد توسلی از ضبط و تولید سه مستند در حوزه گردشگری و سلامت برای تلویزیون خبر داد.

حامد توسلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، حامد توسلی، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: مستند «ایران آباد» را در دست تولید دارم که فصل اول آن در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای آماده پخش شده است و به معرفی روستاهای ایران و گردشگری می‌پردازد. در این مستند که در پنج فصل تولید می‌شود، گرداننده خود مردم روستا هستند که به معرفی منطقه خود می‌پردازند و به نوعی روایتی از زندگی مردم آن منطقه در هر قسمت است.

او ادامه داد: علاوه بر این یک مستند دیگر نیز در دست ساخت دارم که درباره مشاغل است و فصل اول آن به مشاغل دریایی می‌پردازد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. در واقع مشاغل دریایی جزو مشاغل محرومی است که بیشتر با صید دریایی یا کشتیرانی شناخته شده است، در حالی که از دریا به ساحل چیزی حدود ۵۰۰ شغل وجود دارد که می‌توان به تک تک آن‌ها پرداخت. از جمله این مشاغل مرزبانی دریایی است. یا مشاغلی که پتانسیل ایجاد شغل حتی برای روستائیان را دارند به طور مثال صدف‌های دریایی که به عنوان سوغات در شهرهای شمالی یا جنوبی فروخته می‌شوند و تزئینی هستند از زمان جمع آوری تا گندزدایی، تفکیک و بسته بندی هرکدام تعداد زیادی از افراد را به کار می‌گیرد. این مستند نیز در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای و احتمالا در سه فصل تولید می‌شود. ما از دریا و جنوبی‌ترین نقطه شروع کردیم تا به تهران برسیم.

این کارگردان همچنین افزود: در همین بحث مشاغل قصد دارم به همراه دکتر مهیار داوریان به گردشگری سلامت بپردازم که امروز بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای انجام اعمال زیبایی به ایران سفر می‌کنند و گروه‌های گردشگری امروز در جذب توریست سلامت فعالیت دارند، اما هنوز این بخش آنطور که باید با وجود پتانسیلی که در آن وجود دارد جدی نیست و رسانه‌ای نشده به همین جهت شاید کمتر شناخته شده باشد.

توسلی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: به تازگی بازی در فیلم کوتاه «ترانه» ساخته علیرضا امینی را به پایان رساندم. علاوه بر این در یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بازی کردم که به زودی از یکی از پلتفرم‌ها پخش آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 610023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha