یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

وحید پهلوانی: «پاتو زمین نذار» با تمام شدن مراحل فنی آماده نمایش می‌شود. فیلم هم اکنون در مرحله موسیقی و صداگذاری است.

   این درام اجتماعی را ایرج قادری براساس فیلم‌نامه‌ای از سیروس تسلیمی، کارگردانی کرده است و حال و هوایی شبیه یکی از ساخته‌های او به نام «می‌خواهم زنده بمانم» دارد. به‌جز قادری، بازیگرانی مثل شیلا خداداد، مهرانه مهین‌ترابی، مهدی سلوکی، میرطاهر مظلومی، سحر ریحانی و حشمت آرمیده در فیلم بازی دارند.

 سازندگان فیلم، قصه آن را در یک خط معرفی کرده‌اند: داستان مردی ثروتمند و پولدار که یک اتفاق باعث دگرگونی و تحول در زندگی او می‌شود. تدوین فیلم را محسن توکلی انجام داده و موسیقی متن را ستار اورکی می‌سازد. قصه فیلم که به زبانی ملودرام تعریف می‌شود، حال‌وهوایی اجتماعی دارد. این بار تعلیق و ابهام هم به قصه فیلم‌ قادری اضافه شده است.

این فیلم‌ساز، که پس از «محاکمه» (که سال قبل به نمایش عمومی درآمد) دوباره نقش اصلی فیلمش را بازی می‌کند، این بار در نقش فردی ظاهر می‌شود که ثروت فراوانی دارد، ولی مشکلات مالی و اتفاق‌هایی که در زندگی شخصی‌اش می‌افتد، باعث می شود تحولی در خانواده و زندگی اش ایجاد شود.

خداداد و مهین ترابی در صحنه‌ای از فیلم- عکس ها از محمد فوقانی

   قادری در باره انتخاب نام فیلم تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «این اسم را خیلی دوست دارم و البته به قصه فیلم هم می‌خورد. در خود قصه معلوم می‌شود که چرا این نام انتخاب شده و باید فیلم را دید تا متوجه این موضوع شد.» او در باره حال و هوای کمدی فیلم هم می‌گوید: «در قصه فیلم رگه‌های کم و بسیار ضعیف طنز هم وجود دارد، ولی حال و هوای کلی آن ملودرام اجتماعی است.»

   این فیلم ساز ترجیح می دهد اطلاعات زیادی در باره قصه فیلمش ندهد تا هنگام نمایش عمومی جذابیت بیشتری داشته باشد.

قادری، کارگردان و بازیگر فیلم

   حبیب اسماعیلی، بازیگر سینما که مدیر تولید فیلم جدید قادری است، می گوید:« این فیلم هم به نوعی ادامه کارهای خانوادگی قبلی این فیلم ساز است که متناسب با شرایط امروزی ساخته شده است.

   قصه فیلم حال و هوای خوبی دارد و ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار خواهد کرد.»

کد خبر 60997

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز