مجموع نظرات: ۴
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

یک روانشناس بالینی گفت: مبتلایان به سندروم آسپرگر از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند.

هوش - کودک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل  از باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید کرمانی دکتری مشاوره خانواده و کودک اظهار کرد: سندروم آسپرگر یکی از انواع مشکلات عصب رشدی است که به دو شکل خود را در افراد نشان می‌دهد. افراد مبتلا به این بیماری به دو دسته افراد باهوش و افرادی با روابط عمومی ضعیف که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند، تقسیم می‌شوند.

او افزود: سندروم آسپرگر همان بیماری اوتیسم از نوع خفیف است که در دوران بارداری خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله عفونت‌های دوره بارداری، بیماری تیروئید، مشکلات عصبی و ژنتیکی در جنین بروز می‌کند.

این روانشناس بالینی بیان کرد: کودکان مبتلا به این نوع بیماری از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند بنابراین در حل مسائل پیچیده و ریاضیات به خوبی عمل می‌کنند.

کرمانی گفت: از عوارض این بیماری می‌توان به ضعیف بودن روابط اجتماعی، دوری از اجتماعات و بروز رفتارهای وسواس گونه اشاره کرد که این موضوعات معمولا سبب طرد شدن آن‌ها از جامعه خواهد شد.

او افزود: منشا اصلی بروز این بیماری همچنان ناشناخته است، اما برای درمان آن از حواس پنجگانه استفاده می‌شود در واقع به کمک این روش‌ها عملکرد اجرای مغز تا حد قابل توجهی افزایش و بهبود می‌یابد، زیرا زمانی که عملکرد اجرای مغز بهبود می آید حافظه فعال نیز بهتر عمل می‌کند و در نتیجه تمام این موارد فرد بیمار تعامل و یادگیری بهتری را خواهد داشت.

کد خبر 608458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha