مک‌کنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، کمک‌های مالی جدیدی به ۲۸۶ سازمان اعطا کرد. ثروت خالص او، که فوربس آن را ۶۰ میلیارد دلار تخمین می‌زند، به لطف سهام آمازون مدام در حال افزایش است.

مک‌کنزی اسکات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، مک‌کنزی اسکات قول داد که تا زمانی که گاوصندوقش خالی نشود، ثروت خود را خواهد بخشید. 

خانم اسکات پس از طلاق از جف بزوس در سال ۲۰۱۹ این وعده را داد. در آن زمان، او حدود ۴ درصد از سهام آمازون، که حدود ۳۶ میلیارد دلار ارزیابی شده بود، به نام او شد.

به لطف ارزش فزاینده آن سهام، خانم اسکات سریع‌تر از آنچه بتواند ببخشد، ثروت جمع می‌کرد. گرچه وی در طول ۱۱ ماه گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار کمک مالی کرده است که اساساً از طریق هدایای مستقیم به سازمان‌های غیرانتفاعی است، اما طبق گفته فوربس، او امروز بیش از هر زمان دیگری ثروتمندتر است و ارزش ثروت او حدود ۶۰ میلیارد دلار است.

در سال ۲۰۲۰، سالی با نیازهای مالی باورنکردنی، خانم اسکات نزدیک به ۶ میلیارد دلار به ۵۰۰ سازمان داد. اکنون، برای سومین بار در کمتر از یک سال، خانم اسکات اعلام کرده است که دور جدیدی از کمک‌های مالی به ارزش مجموعاً ۲.۷۴ میلیارد دلار اعطا می‌کند که نشان می‌دهد تعهد وی برای پرداخت ثروتش کم نشده است.

آخرین کمک‌های مالی او به ۲۸۶ سازمان از جمله دانشگاه‌های بزرگ، گروه‌های هنری برجسته و سازمان‌های غیرانتفاعی‌ای که برای مقابله با بی‌عدالتی نژادی و خشونت خانگی فعالیت می‌کنند توزیع می‌شود. از جمله کسانی که این کمک‌هزینه‌ها را دریافت کردند – به طور متوسط مقداری کمتر از ۱۰ میلیون دلار بود - مرکز میراث بومی آلاسکا، کالج بروارد در فلوریدا و جاز در مرکز لینکلن بود.

خانم اسکات در یک پست وبلاگ نوشته که بهتر است ثروت فقط در دست تعداد کمی از افراد متمرکز نشود.

طیف گسترده‌ای از هدایا و نحوه اعلام آنها نشان‌دهنده رویکرد بسیار غیرمتعارف خانم اسکات در امور خیرخواهانه است. گرچه ارزش خالص ثروت او اکنون از ارزش موقوفات بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بزرگ‌ترین موسسه خیریه در جهان فراتر رفته است، اما خانم اسکات علاقه‌ای به توسعه بخشش‌های خود و تغییر روش آن نشان نداده است.

او بنیادی از خود ندارد که در آن پرونده‌ها و کارکنان زیادی وجود داشته باشد، در عوض، در یک وبلاگ در وبسایت Medium که در آن برخی از تأملات در مورد انسان‌دوستی و علل حمایت‌های خود را به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که یک میلیارد دلار یا بیشتر کمک کرده است.

در حالی که کارشناسان خیرخواهی و سخاوت خانم اسکات را تحسین می‌کنند، اما میزان زیاد بخشش‌های او نیازمند شفاف‌سازی است.

ماریبل موری، مدیرعامل موسسه علوم اجتماعی میامی، در این مورد گفت: همانطور که یک قاضی باید منطق خود را در قضاوت کردن توضیح دهد، یا یک سناتور باید به رای‌دهندگانش پاسخ دهد، یک نیکوکار هم موظف است به مردم توضیح دهد چگونه و چرا تصمیم گرفته ثروت خود را ببخشد.

درباره چگونگی انتخاب‌های خانم اسکات برای بخشش‌های خود اطلاعات کمی در دست است و هیچ روشی برای درخواست کمک مالی اعلام نشده است. 

خانم اسکات اخیراً مصاحبه ای با رسانه‌ها انجام نداده و با حلقه نزدیکی از دوستان و مشاورانش در ارتباط است. او امسال قسمتی از زندگی شخصی‌اش را علنی و اعلام کرد که با دن جوئت، معلم شیمی در مدرسه فرزندانش ازدواج کرده است.

کد خبر 607971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha